Friday, December 25, 2009

Najib tidak bersalah. Dia cuma seorang KULI

oleh ali :

Satu Malaysia apa khabar ?? Enjin jet hilang, semua orang heboh. Mari kita lihat. Lihat dan lihat. Renung sedalam-dalamnya. Seriously Najib tidak bersalah dalam isu ini. Kita lah sepatutnya yang bersalah. Hah kita. Siapa kita tu ?? Kita tu rakyatlah. Rakyat yang sepatutnya duduk di kandang pesalah. Rakyat yang mengundi Najib lah yang salah. Tidak, mereka yang mengundi BN tak salah. Ini bukan isu undi BN atau tidak. Ini isu keselamatan kita. Isu semua orang.

Kuli

Kita sebagai rakyat tidak kira apa parti harus bangkit. Kita rakyat adalah tuan. TUAN !!! Najib tu kuli batak kita. Kalau kuli dah bawak lari enjin jet kita, apa hal kita sebagai tuan, sebagai majikan masih kekalkan dia sebagai kuli. Buang kuli tu ke dalam lubang dan tanam dia hidup-hidup. Kalau kita sebagai TUAN tidak bertindak terhadap kuli, jangan salahkan kuli. Tuan itulah yang bersalah. Masih kekalkan kuli yang terang-terang mencuri duit tuan di siang hari. Siapa yang mangkuk antara kuli dan tuan ?? Budak darjah 3 pun boleh jawab.


Rakyat Korea

Untuk menunjukkan kita tuan, semua harus bertindak sekarang. Jangan tunggu Pru-13. Kita sebagai tuan tidak kira kaum, agama atau parti mesti bertindak pro-aktif. Ganti kuli tu cepat. Jika di Korea, jutaan akan ke jalan raya tidak kira pekerja kilang, petani, nelayan, middle class dan hampir kesemua sektor masyarakat Korea menyatakan diri sebagai tuan dan komited membuang kuli mereka. Lihat sahaja 2 Presiden Korea Selatan yang terlibat dengan rasuah. 2 kuli bangsa Korea ini terbungkam dalam jel kerana rakyat dia cerdik menjadi tuan dalam sistem demokrasi. Ada bekas Presiden Korea yang bunuh diri kerana baru dituduh rasuah. Baru dituduh bai. Sebab apa bunuh diri ?? Sebab takut dengan rakyat Korea. Rakyat Korea benar-benar menjadi TUAN di negara mereka sendiri. Ini belum cerita negara lain.

Ayuh rakyat Malaysia. Ayuh tunjukkan diri anda sebagai TUAN. Tunjukkan ketuanan rakyat. Buatlah apa sahaja asalkan kuli kita Najib tersingkir. Jangan tunggu negara ini dijajah secara ketenteraan oleh mana-mana kuasa luar semudah A..B..C. Waktu itu, tiada lagi saat untuk kita semua menyesal. Kenangkan derita anak cucu kita dalam fasa peperangan nanti. Dan tidak mustahil kuli sekor ni menjual tanah dan rumah kita tanpa peperangan. Nak jadi tuan apa bila rumah dan tanah terjual kat kuasa asing. Kita mesti fight never surrender. Ayuh bertindak sebelum terlewat !!!

No comments: