Monday, August 23, 2010

Rayuan PEMBEBASAN Abang Sudin sempena Syawal 2010

oleh ali :

Di bawah adalah printscreen email den kpd Dato’ Seri Hishammuddin Tun Hussein, merayu supaya membebaskan Abg Sudin dari Kem Tahanan Kamunting.

Berikut adalah beberapa fakta mengenai Abg Sudin :

1] Nama sebenar Shamsuddin bin Sulaiman

2] Ditahan dibawah akta ISA pada 18 April 2002

3] Disyaki sebagai ahli JI

4] Duda setelah diceraikan (fasakh) oleh isterinya

5] Mempunyai beberapa orang anak

6] Tidak pernah dibuktikan sbg bersalah oleh mana-mana mahkamah dalam persekutuan Malaysia

7] Ditahan ketika berusia 32 tahun. Sekarang sudah berumur 40 tahun.

8] Sudah 8 tahun merengkok di Kem Tahanan Kamunting kerana ISA (Tahanan ISA paling lama)

Click for enlarge

Mengapa den menulis email kpd Menteri KDN?

-> Dalam 2-3 ari den tak berapo lalu nak berbuko puaso. Bukan la sobab lauk kat masjid tak sodap. Tapi den asik terkonangkan abg Sudin. Bagaimano lah dio berbuko puaso tanpa anak-anak dan isteri disisinya selamo 8 tahun. Ia tentu amat menyedihkan. Den cubo berdiri di dalam kasut abg Sudin. Cubo menjadi empati. Oh amat teraso kesayuaannya.

-> Jadi, petang tadi den amik inisiatif menulis sendiri email kpd Dato’ Seri Hishammuddin Tun Hussein iaitu Menteri Keselamatan Dalam Negeri merayu bagi pihak anak-anak abg Sudin supaya bapa mereka dibebaskan dan pulang berhari raya bersama-sama mereka.

-> Untuk memberikan harapan supaya impian anak-anak abg Sudin menjadi kenyataan, den menyeru Yb-Yb, Tuan-Tuan, Puan-Puan dan kawan-kawan menulis email kepada Dato’ Seri Hishammuddin bagi memohon pembebasan bapa mereka. Ini email beliau : hishammuddin@moha.gov.my

-> Jika tuan-tuan ado inisiatif lain, boleh kongsikan bersamo kami di thread ini. Dato’ Seri Hisammuddin juga adolah Menteri yang paling aktif berfacebook. Tetapi malangnya akaun facebook den tidak membenarkan den berhubung dgn facebook beliau (fb tak bagi klik ‘like’). Kawan-kawan juga boleh sampaikan hasrat thread ini ke akaun facebook beliau di sini : http://www.facebook.com/pages/Hishammuddin-Hussein/72613804354?v=wall

* Sahabat-sahabat boleh kongsikan gambar/thread ini dengan klik ‘share’ di tepi kanan skrin anda. Dalam kotak share itu nanti anda boleh tag seramai 50-60 orang rakan-rakan anda yang lain. Jangan lupa letak tanda ‘@’ sebelum taip nama rakan anda. Sharing is caring :)

Klik untuk ke posting asal di facebook den

No comments: