Thursday, June 3, 2010

HARAPAN sekarang terletak pada Kapal Rachel Corrie

oleh ali :

Salam Kemanusiaan. Sudah 20 nyawa terkorban, Kapal Mavi Marmara yang penuh dengan bantuan kemanusiaan sekarang sudah tersadai dan rakyat Palestin totap merana. Matlamat LL4G ialah rakyat Palestin tidak kelaparan, dapek minum air yang bersih (bertapis), dapat ubat-ubatan untuk penyakit asasi dan bantuan selimut supaya tidak kesejukkan bilo musim sojuk yang akan menjelma tidak lamo lagi. Kito memang bersyukur lah 12 rakyat Malaysia terselamat semasa insiden berdarah di atas Kapal Mavi Marmara. Tapi rakyat Palestin totap menderita.

Our last hope

Sekarang harapan kita dan rakyat Palestin terletak pado Kapal Rachel Corrie. Ini lah satu-satunya kapal yang sarat dengan bantuan kemanusiaan untuk rakyat Palestin sedang belayar dan cubo masuk ke perairan Gaza pado hari ini. Sistership kepado Kapal MV Rachel Corrie iaitu Challenger I dan Challenger II tidak dapat berada di sisi kapal induknya atas beberapa halangan yang tidak dapek dielakkan. MV Rachel Corrie berseorangan sekarang ini dan cubo menembusi perairan Gaza.

Berada di atas kapal ini ialah 6 orang rakyat Malaysia iaitu bekas Setiausaha Tun Mahathir, Matthias Chang, seorang ahli parlimen UMNO, 2 kru TV3 dan 2 orang aktivis kemanusiaan. Selain mereka, ia juga disertai dengan 5 aktivis dari Ireland dan juga beberapa orang yang lain. Semoga Kapal MV Rachel Corrie dapat menyelesaikan misi yang tidak dapat diselesaikan oleh Kapal Mavi Marmara. Doa dan harapan kita sekarang tertumpu pada Kapal MV Rachel Corrie!

Sedikit latarbelakang

Kapal MV Rachel Corrie ni sebenarnya diperbuat pado tahun 1967 di Jerman dengan nama pertamanya dikenali sebagai Carsten. Ia adalah kapal yang amat sederhana dan bukan kapal dalam kategori kelas besar. Kapal ini banyak nama dan banyak tuan sebelum ia dilelong untuk dijual pado Mac tahun 2010 oleh NGO Free Gaza Movement (FGM).

Walaupun dipunyai oleh FGM, ia dibiayai oleh rakyat Malaysia melalui tabung yang diwujudkan oleh Tun Mahathir melalui Perdana Global Peace Organisation (PGPO). Sistership kepado MV Rachel Corrie iaitu Challenger I & II juga dibiayai dari tabung PGPO. Dalam bab ni den kagum dengan komitmen yang ditunjukkan Tun dalam membantu rakyat Palestin. Baru boto walk the talk. Dalam bab Palestin la. Oh ye, kenapo kapal ini dinamakan sebagai Rachel Corrie?

Rachel Corrie

Kapal yang ditaja oleh PGPO ini memang sengaja dinamakan sebagai Rachel Corrie kerana menghormati dan mengenang pengorbanan seorang anak dara rakyat Amerika Syarikat yang terkorban semasa menjadi aktivis rakyat Palestin. Rachel Corrie mati digolek jentolak yahudi semasa mempertahankan rumah dan tanah orang kampung Palestin di Rafah, Gaza. Kejadian malang ini terjadi pada 16 Mac 2003. Rachel Corrie dibunuh Yahudi Laknat ketika berusia 23 tahun.

Kalau warganegara Uncle Sam dengan selamba boleh dibunuh sesuka hati oleh Yahudi Laknat, apo la sangat dengan korang. Walhal Amerika Syarikat ni pelindung Yahudi di PBB dan juga ketenteraan. Sepatutnya bagi la sedikit kredit. Ini tidak, langsung dibunuhnya anak dara tu. Tidak mengenang budi langsung. Gorge W. Bush pun anjing jugak sobab tidak membela kematian Rachel Corrie.

Saat-saat kematian Rachel Corrie dirakam oleh lensa rakannya. Dan Yahudi memang mahu ia dirakam untuk diperlihatkan oleh seluruh warga dunia. Memang BABI Yahudi Laknat ni bai

Rakan-rakan Rachel Corrie cuba menyelamatkannya tapi sia-sia


Alamak geng, den memang sayu tengok gambar ni

Ini lah Kapal MV Rachel Corrie

Bukti sudah sahih

Kematian Rachel Corrie dan 20 nyawa di atas Kapal Mavi Marmara telah memberi bukti jelas kepado den yang Yahudi Laknat ni memang memandang manusia yang bukan Yahudi sebagai Goyyim. Goyyim ni maksudnya lombu. Yahudi pandang manusia bukan bangsa Yahudi sebagai binatang. Jadi orang Yahudi memang punya rasa tak bersalah bilo membunuh. Sobab bunuh binatang yang serupa macam manusia. Ala macam korang bunuh somut api maso kekocik dulu. Mano ado raso bersalah bilo pijak somut tu.

Macam tu la jugak dengan Yahudi bangsat ni. Tak kiro la ekau bangso Melayu, Jopun, Cino, Omputih, Negro, Orang Islam, Orang Kristian, Orang Buddha, Orang Hindu atau Atheis asalkan bukan Yahudi ekau totap binatang di mato diorang. Ini telahan den la. Tak tahu la korang. Apo pun misi LL4G yang diteruskan oleh Kapal MV Rachel Corrie selamat sampai ke destinasi. Matlamat kito sebona ea ialah bantuan kemanusiaan selamat sampai kepado penduduk Palestin di Gaza yang menderita akibat sekatan yang dikenakan oleh Negara haram Israel dan Mesir. Tak salah den sekatan tu dah berusia 3 tahun. Mesir baru semalam konfem bukak sempadan darat ke Gaza. BABI Hosni Mubarak.

No comments: