Tuesday, March 23, 2010

Good JOB Mr. President!

oleh ali :

Salam satu Malaysia. Di dalam u tube dari Malaysiakini, pada minit 1.30, wartawan RTM (raso den la) telah melontarkan soalan provokasi kepada TG Hadi Awang. Macam soalan daripada Dr. Harun Din tapi ditanya oleh wartawan RTM. Power tak aura Dr. Harun Din? Ha Ha Ha. Muko TG Hadi dah start bertukar kaler ke merah jambu. Tapi still dapat control macho dengan senyuman. Den respek jawapan dari TG Hadi. Bagi den, kali ni TG Hadi tidak termakan dengan provokasi dari wartawan dan dapat menjawab soalan dengan rasional. Tapi TG Hadi perlu ubah lagi gaya menjawab soalan dari wartawan.

Ini motto wartawan omputih

Kaizen kepada TG Hadi

Cadangan den, TG Hadi seboleh-bolehnya menjawab soalan dengan gaya menjawab soalan. Bukan gaya memberi khutbah. Kedua, usahakan wajah TG Hadi tidak berubah kaler ke merah jambu. Apabila wajah anda berubah kaler ke merah jambu, persepsi publik yang menonton ialah anda marah dan telah termakan dengan provokasi wartawan. Ini tidak baik bagi imej parti yang didokongi anda. Imej kono jago bai. Imej ni membina persepsi publik. Imej buruk, persepsi publik terhadap anda pun buruk gak. Bilo persepsi buruk, undi publik terhadap anda menjunam. Jarang ado yang tinggi melangit. TG Hadi kono upah perunding imej. Jururunding imej Islam la. Jangan ekau ngengade poie upah APCO lak. Pliss jangan nakal bai. Karang tak memasal kono lompang kek den. Ha Ha Ha.

Jika yang bertanya itu wartawan dari barat, anda dah dikira K.O, sebab wartawan omputih lagi suka anda marah dan terus menerus mengasak anda dengan soalan-soalan provokasi dan soalan-soalan menyakitkan hati. Tetapi hal ini dikecualikan kepada TG Hadi Awang sebab beliau kelihatannya tidak berbahasa Inggeris. So, tak mungkin wartawan barat nak mendekati beliau seperti Anwar Ibrahim. Kan dah rugi satu peluang dakwah kepada orang putih. Apa pun, usahakan menjawab soalan dengan setenang mungkin. Ni nasihat ikhlas dari den. Bukan sonang nak dapat nasihat dari den yang kacak ni. Ha Ha Ha.

Anyway, den puji jawapan-jawapan TG Hadi Awang kepada soalan-soalan wartawan kali ini. Selalunya den tak berapo nak puji sangat. Kali ni den puji.

No comments: