Monday, June 7, 2010

Raed Salah, LL4G, Rachel Corrie & Turki

oleh ali :

Salam Kemanusiaan. Arini den memohon maaf kepado semuo terutama pembaco blog Baganutama kerana beberapa kesalahan fakta dalam melaporkan perkembangan LL4G. Bukan sengaja. Den tak sengaja. Semuo berita den dapek dari sumber-sumber yang rapat dengan LL4G. Tapi selepas beberapa ketika, ado berita berdasarkan fakta dan ado yang tersilap lapor.

Jumlah kematian

Sebelum ini dicatatkan sebanyak 20 nyawa terkorban atas kapal Mavi Marmara. Catatan yang sahih hanya 9 orang. 8 dari Turki. Seorang lagi remaja yang memegang 2 kewarganegaraan. Iaitu negara Turki dan Amerika Syarikat. Tapi kematian remaja ini sadis. 4 peluru ditemui dalam kepalanya. Lagi sadis dari Arwah Aminul Rasyid. Peh. Selalunya guru kono lobih dari anak murid. Anak murid tak boleh tunjuk lebih hebat dari guru. Itu pasal la hanya 1 peluru untuk kepala Arwah Aminul Rasyid.

Raed Salah

Sebelum ni, berita utama mencatatkan Raed Salah adalah antara yang terkorban dalam insidenberdarah atas kapal Mavi Marmara. Fakta sebenar, Raed Salah tak mati. Cuma menghadapi kecederaan kecil. Beliau bersama rakannya, Hamad Abu Daa'bas kini telah dipindahkan ke Penjara Ela yang terletak di Beersheba. Beliau dan Hamad akan ditempatkan di penjara itu sehingga pertuduhan mereka dibacakan di mahkamah Ashkelon atas kesalahan menyertai LL4G. Aik, kenapa mereka berduo kono tahan sedangkan 12 rakyat Malaysia dan yang lain dibebaskan? Walhal sesamo naik kapal yang samo. Kenapo pulak dio yang kono dakwa? Sobab Raed Salah adalah warganegara Israel!

Ekau biar boto bai. Boto la ni. Raed Salah adalah Arab Israel. Beliau pemegang kad pengenalan negara haram Israel. Kalau korang nak tahu, terdapat lebih 20% orang Arab yang menjadi rakyat Israel di negara haram Israel. Siap dalam liga bolasepak Israel ado kelab khas untuk Arab lagi. Tapi tak salah den, orang Arab yang jadi warnegara Israel ni dilayan sebagai warganegara kelas kedua. Raed Salah pernah menjadi Datuk Bandar di Umm Al-Fahm, Israel. Raed Salah menjadi glamer pada tahun 2003 kerana dituduh oleh kerajaan Israel kerana membiayai pergerakan Hamas. Dan sejak dari hari itu, beliau menjadi orang buruan Yahudi.

Rachel Corrie

Status terkini kapal MV Rachel Corrie ialah kapal itu telah ditahan tentera Yahudi Laknat. Misi LL4G telah gagal sama sekali. Rakyat Gaza akan lebih menderita bilo musim sejuk yang akan tiba tak lama lagi. Tapi Alhamdulillah semuo anak kapal dan para aktivis yang berada atas kapal MV Rachel Corrie terselamat. Mereka dijangka akan pulang ke tanahair masing-masing. Korang sah harap la bantuan kemanusiaan di dalam kapal Mavi Marmara dan MV Rachel Corrie akan sampai kepada penduduk Gaza yang kini dalam genggaman Yahudi Laknat.

Sebagai mengenang aktivis Rachel Corrie yang dibunuh oleh Yahudi pada tahun 2003, korang lihat video keazaman beliau mempertahankan kemanusiaan semasa beliau masih bolum akil baligh lagi bai. Korang saksikan sendiri dan buek penilaian sendiri akan video youtube tersebut.


Apa selepas ini?


Akan ado lagi misi bantuan kemanusiaan untuk rakyat Palestin seperti LL4G selepas ini. Mungkin kali ini melalui jalan darat sobab Hosni Mubarak Laknatullah dah bukak sempadan Mesir-Rafah. Tapi den yakin si anjing tu akan tutup sempadan jugak lopeh ni. Bukan den tak tahu lakonan diorang ni. Jadi kalau ado misi bantuan kemanusiaan melalui laut, elok lah kapal misi kemanusiaan itu diiringi dengan kapal tentera laut dari Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu. Tapi PBB adalah BABI Yahudi. Jadi elok lah kapal tentera laut OIC mengiringi kapal tersebut. Alamak, OIC saling tak tumpah seperti anjing Yahudi macam Hosni Mubarak.

Abis, sapo nak iring ni bai. Kalau tak diiringi nanti, insiden berdarah di atas kapal Mavi Marmara pasti akan berulang kembali. 9 nyawa dah terkorban! Sudah lah mereka mati sia-sia kerana misi LL4G tidak tercapai. Matlamat kita ialah bantuan kemanusiaan sampai ke tangan rakyat Palestin. Bukan tersadai di perlabuhan Ashdod.

Sekarang den nampak Najib Tun Razak PM Malaysia boleh jadi hero umat Islam. Korang jangan ketawa dulu boleh tak bai. Najib boleh membersihkan nama kerajaan Malaysia yang sekarang ni terpalit dengan APCO. Najib tak perlu hantar Kapal Friget. Den ingat cukup lah kapal selam Scorpene mengiringi kapal misi bantuan ke Gaza tu nanti. Scorpene kan canggih. Itu lah satu-satunya kapal selam yang tak boleh menyelam dalam dunio ni. Tentera Yahudi pasti gentar bai. Ha Ha Ha. Kalau Najib pun tak boleh jugak (Sobab takut Mossad dedahkan sapo bunuh Altantuya) , den ingat Turki patut mulokan inisiatif tersebut. 6 kapal friget dan 2 kapal selam dah lebih dari cukup untuk mengiringi kapal misi bantuan tersebut selamat sampai ke perlabuhan Gaza. Jangan takut la, dah tentu tak kan berani si Yahudi Laknat tu. Tengok la nanti.

Pangkalan tentera Amerika

Jika Turki serius membela kematian warganya yang dibunuh Yahudi laknat, Turki patut menghalau tentera Amerka keluar dari tanahairnya. Kalau taknak kono halau, Amerika wajib berkecuali dan tidak menyokong negara haram Israel selepas ini di PBB dan ketenteraan. Kono pandai sikit la dalam bab ni. Bukan orang tak tahu yang Amerika amat memerlukan pangkalan tenteranya di Turki. Pangkalan di Turki itu penting sebagai penampan serangan Rusia. Pangkalan tersebut juga penting sebagai pangkalan strategik untuk membantu serangan Amerika ke atas Iraq dan Iran. Apo laie tunggu, Reccap Tayyib Erdogan wajib ugut Amerika dalam bab ini. Kalau tidak, kematian 9 warganya adalah sia-sia belaka.

1 comment:

rakuban said...

klo xsalah ad baca,turki batal kontrak gas n air ke israel. pm turki pon kene hati2 jugak,xpasal2 tentera amik alih kuasa sbb bg threat kpd sistem sekular.skang ni nmpk dah hikmah, bekalan air n gas penting buat israel.