Saturday, May 8, 2010

REPOT Polis terhadap Facebook Ayah Pin. Anda bila lagi?

oleh ali :

Salam 1Malaysia. Semalam den amik inisiatif sendiri membuat repot Polis terhadap facebook Ayah Pin. Antara kes Safuan dan kes Ayah Pin, bosa lagi kes Ayah Pin. Kes Ayah Pin membabit penghinaan terhadap Allah dan Rasul. Ia membabitkan akidah umat Islam. Jadi kepada pejuang-pejuang Islam yang buat repot Polis terhadap Safuan Hilmi, sila buat repot Polis terhadap Ayah Pin pulak. Islam tak mengajar kita taksub terhadap pemimpin. Islam mengajar kita taksub terhadap Allah dan rasul. Jadi sila buktikan keimanan anda!

Layanan Polis

Alhamdulillah. Layanan Polis terhadap den amat baik sekali. Den dilayan dengan mesra dan ramah sekali. Anggato Polis yang melayan den tak kiro pompuan atau lelaki sentiasa tersenyum kek den. Yang pompuan tu sonyum mungkin sobab nak mengurat den kot. Payah bilo jadi orang kacak ni bai. Ha Ha Ha. Jelas dalam pasukan Polis negara kita ramai yang baik dan berhati mulio. Tapi 2-3 kerat Polis yang tidak berjiwo manusia telah membuatkan satu jemaah Polis Malaysia dipandang serong oleh masyarakat. Kerana nila setitik habis rosak susu sebelango.

Dalam blog Baganutama, banyak den merakamkan penghargaan terhadap Polis. Banyak artikel den yang memuji pasukan Polis. Korang boleh carik sendiri dalam artikel khas 'Kita Pengyu'. Ruangan 'Kita Pengyu' adalah khas untuk den memuji Polis yang buek kojo 'on merit'. Sepupu den sendiri adalah Polis kek Bukit Aman. Jadi den sedikit banyak tahu la rahsio pasal PDRM. Tapi apo yang den tahu, den raso ramai gak yang tahu bondo yang samo. Ha Ha Ha.

Polis main tembak lagi


Mat rempit ko, bukan Mat Rempit ko, apo hak Polis nak menembak jiko ia tidak mengancam nyawa anggota Polis yang menembak [link]. Sapo kito nak mengambil nyawa orang lain. Prinsip Islam mudah, orang bersalah atau tidak tetapi dituduh bersalah berhak membela diri dalam mahkamah. Mahkamah yang jatuhkan hukuman. Sapo kito nak melawan peraturan yang telah ditotapkan oleh ALLAH. Jangan ikut nafsu dalam menulis bai. Jangan ikut nafsu bilo menjalankan tugas.

Di Padang Mahsyar nanti, Rosmah Mansur, Najib Tun Razak, Abdullah Ubai dan kito sendiri ALLAH bagi peluang untuk membela diri dihadapan-NYA. Membela diri di Mahkamah yang ALLAH sediokan di Padang Mahsyar. Kalau nak ikutkan, ALLAH dah sedio tahu sapo yang berdosa dan boleh je terus menghumbankan mereka-mereka yang berdosa terus ke NERAKA JAHANAM. Tapi dengan rahmat kasih sayang ALLAH, ALLAH masih bagi kito peluang untuk membela diri di Padang Mahsyar. Jadi sapo kito nak menghukum orang lain sebelum ia diadili dalam mahkamah. Kito bukan tuhan bai. Tapi tuhan sendiri buek mahkamah untuk kito membela diri. Hambo-hambo ALLAH di luar sana dinasihatkan jangan bosa kepalo.

Jadi tindakan PDRM menggantung anggota Polis terbabit tu, den setuju. Macam mano kalau budak tu mati semalam. Adakah episod cover-up seperti kes Aminulrasyid akan berulang? Adakah 'magic' parang akan timbul? Bukan setakat menggantung anggota Polis tersebut, PDRM perlu membayar kos ganti rugi terhadap famili terbabit. Atau PDRM menghadiahkan keto Rasmi Perdana V6 Ketuo Polis Selangor yang telah ditemui semulo kepada famili mangso. Serius bai. Jiko, tidak den nasihatkan famili mangso memulokan prosiding saman terhadap PDRM. Tak banyak dor. RM 10 juta tu kiro sikit tu. Jangan lupo bagi den Perdana V6 kalau monang saman tu nanti. Tuan penasihat pun nak jugak meraso keto bosa. Ha Ha Ha.

Pencuri kereta

Den ingat pencurik keto Ketuo Polis Selangor tu pulangkan balik keto tu sobab takut kono tembak kek kepalo. Ha Ha Ha. Tapi bilo pencurik tu jumpo dengan kawan-kawan yang samo karier dengan dio, dio akan berlagak dan jobo dopan kenkawan ea.

"Kalau korang nak tahu gua la yang curik kete Ketua Polis Selangor tu"
" Blah la. Kencing kuat la lu"
"Lu orang tengok video nset ni. Ini gua dengan kete polis tu. Lu orang tengok betul-betul. Gua siap masukkan video ni dalam youtube lagi"
" A ah la. Power la lu"
"Baru korang tahu gua sape. Ha Ha Ha"
"Huh. Blah la. Dah curik lepas tu pulangkan balik. Lu orang tengok nanti gua akan curik kete tu dan bawak pulang macam kete sendiri. Tak macam lu, penakut"
"Eh bai, mulut tu jaga sikit. Gua akan curik balik kete tu. Sapa dapat curik kete tu balik dalam bulan ni, gua akan serahkan bohsia gua pada lu orang. Kalau gua yang dapat dulu, bohsia korang milik gua. Ha Ha Ha. Amacam, ada bran bro?"
"Ceh, bohsia gemuk macam Rosmah ada hati nak serah pada gua. Woi boleh blah la. Sape dapat kete tu dia akan jadi kapla kek sini. Dia akan jadi ketua segala penyamun di negeri Selangor ini. Dia juga akan jadi ketua pusat perjudian World Cup kat sini bila Awang Adek bagi dia lesen nanti. Amacam kenkawan sekalian, setuju?"
"Setuju!"

Jadi kepada Ketuo Polis Selangor, den nasihatkan supaya keto Perdana V6 tu disedokah kepado yang memerlukan. Baru berkat. Ekau naik jo keto Peronda Polis yang bebanyak tu.

Kepada pejuang-pejuang Islam

Den dah pun buek repot Polis terhadap Ayah Pin. Jadi den menyeru sahabat-sahabat di luar sana agar membuek aksi yang samo. Jiko anda boleh buek repot terhadap Safuan Hilmi beramai-ramai kenapo tidak pado Ayah Pin. Sedangkan ancaman Safuan hanya pado seorang individu sedangkan Ayah Pin pula sedang giat mempromosi ajaran sesatnya kepado seluruh umat Islam sedunio. Akidah umat Islam terancam. Buek repot supaya facebook Ayah Pin di'terminate'. Buek repot supaya Ayah Pin dan ajarannya terus tiada di mukobumi ALLAH ini. Bilo lagi anda semuo nak menunjukkan kecintaan pado ALLAH dan Muhammad S.A.W?

Click for enlarge. Den tunjuk repot Polis ni bukan nak tunjuk jobo kek korang. Tapi den nak tanyo, memang sumo repot Polis berhuruf bosa ko? Kalau sumo huruf bosa, den ingat DBP kono togo la PDRM ni. Kalau tulisan tangan sumo huruf bosa boleh la kot sobab nak mengelak tulisan cakar ayam kalau menulis guno huruf kocik. Huruf bosa bilo bertaip kek komputer ia sebenarnya ialah ayat yang dibaco dalam keadaan menjerit. Ini apo yang den belajar dulu la

No comments: