Monday, May 31, 2010

Ashwad, Lu kono HIDUP Bro!

oleh ali :

Salam Kemanusiaan. Berita dari Harakahdaily melaporkan memang sahih Dr. Rani (Adun Meru) dan kapalnya diarahkan berlabuh ke perlabuhan Haifa [link]. Korang nampak tak bertapa binatangnya Yahudi. Yahudi Laknat ni telah berjanji kepada masyarakat dunio bahawa peserta konvoi Life line For GAZA (LL4G) paling tidak akan dipindahkan di Perlabuhan Ashdod di selatan Negara Haram Israel. Apabila sampai di Ashdod mereka akan ditahan dan akan dihantar pulang ke negara masing-masing. Manakala bekalan bantuan kemanusiaan LL4G akan dirampas Yahudi Laknat.

Di luar dugaan

Tetapi apo yang terjadi kini adalah berlainan sekali. Begini, sepatutnya bilo konvoi LL4G melepasi had yang sepatutnya di grid yang telah ditotapkan Yahudi Laknat di lautan Meditrannean, maka Komando Yahudi Laknat akan menguasai kapal-kapal konvoi terbabit. Komando Yahudi akan menguasai bilik anak kapal dan mengemudi kapal terbabit ke Perlabuhan Ashdod tanpa kematian pada mana-mana pihak. Sepatutnya begitu. Jika ado penentangan sekalipun, Komando Yahudi ini akan melepaskan flashbang dan menahan mereka. Itu sahaja.

Tapi apo yang terjadi sebaliknya. Komando Yahudi Laknat mendarat dan melepaskan peluru hidup kepada peserta konvoi. Walhal, peserta konvoi tidak melawan dan berlindung di kabin masing-masing. Peserta konvoi sebenarnya sudah pun memberi laluan mudah kepado komando Yahudi untuk menguasai bilik anak kapal dan membawa mereka ke Ashdod. Peserta konvoi ni pasrah kerana mereka tahu yang mereka ini tidak mempunyai senjata untuk melawan. Takkan la peserta konvoi nak baling tepung kek muko komando Yahudi sebagai senjata macam baling topung kek muko member yang sambut besday parti. Agak-agak la bai.

Memang sengaja lepaskan peluru hidup

Komando Yahudi tahu peserta konvoi ni tidak akan melawan berdasarkan maklumat sebelum mereka diserang memang terdapat agen Mossad dalam konvoi LL4G tersebut. Peserta konvoi tidak menghalau mereka malah sengaja menwar-warkan kepada agen Mossad tersebut yang mereka memang tidak bersenjata.

Tapi anak haram yahudi ini memang sengaja menyerang peserta konvoi dengan peluru hidup. Dan mengakibatkan 20 peserta konvoi LL4G terkorban. Kenapa perlu lepaskan peluru hidup dan sengaja membunuh peserta konvoi? Motifnya mudah. Ianya sebagai ugutan dari pihak Yahudi Laknatullah. Bertujuan supaya jangan ada lagi misi kemanusiaan seumpama ini. Misi kemanusiaan LL4G adalah yang misi yang terakhir. Jika misi ini berulang maka nyawa kamu akan melayang. Begitu lah mesej ringkas dari pihak Yahudi Laknatullah. Ia bertujuan menakut-nakutkan umat Islam dan dunia supaya tidak menghampiri Palestin dengan beras dan gandum. Den nak tanyo kek korang, adokah kito dah takut?

Respon media antarabangsa

Apa respon media antarabangsa? Macam gampang. Kalau tadi di entri den kek sini, den melaporkan berita agensi AFP telah menipu dengan mengatakan bahawa peserta konvoi telah menyerang dahulu komando Yahudi Laknat. Kini BBC tambah garam dan gula supaya berita tadi bertambah manis dan sodap untuk diterima oleh masyarakat dunia. Nilaikan sendiri berita BBC ni bai.

An army spokesman said the activists refused an order not to go to Gaza with their boats laden with humanitarian aid and instead dock at the Israeli port of Ashdod. The army says its troops were attacked by the activists with axes, knives and firearms. At least four Israeli marines were injured, said a spokeswoman, including one who was shot when his gun was snatched by an activist

Macam biaso media antarabangsa dikuasai oleh Yahudi Laknat. Jadi kenapo kito nak mengharapkan mereka mengeluarkan berita yang adil. Kalau Stevan Gan ado affair dengan Elizebeth Wong, adakah berita hubungan sulit mereka akan dilulus terbitkan dalam portal Malaysiakini? Ini contoh bai. Dah tentu lah tidak akan disiarkan. Macam tu jugak la media yang dikuasai Yahudi macam AFP dan BBC. Jangan harap la Yahudi nak siarkan berita yang sebenar. Malah ia akan spin berita itu memihak kepada mereka. Bukti dah ado bai.

Wartawan Astro Awani

Jadi harapan kito terletak pado bahu wartawan Malaysia yang mengikuti konvoi LL4G secara langsung. Setakat ini yang berado atas kapal konvoi tersebut ialah wartawan TV Astro Awani dan TV3. Harapan den terlotak pado bahu Ashwad Asmadi sebona ea. Wartawan Astro Awani ni lagi bagus dari wartawan TV3. Desas desus mengatakan bahawa ado seorang rakyat Malaysia yang terkorban daripado 20 peserta konvoi amat menakutkan den. Ado yang mengatokan yang terkorban itu ialah Timbalan Pengarah Yayasan Amal Malaysia, iaitu Jamaludin Elias. Tetapi berita ini masih bolum disahihkan. Doa den dari jauh ni kalau boleh janganlah ado rakyat Malaysia yang terkorban. Kalau ado yang terkorban, janganlah yang terkorban itu Ashwad Asmadi.

Di samping Ashwad Asmadi perlu hidup untuk melaporkan berita sebenar dan menceritakan mengapa sampai 20 orang peserta konvai boleh terkorban begitu sahaja, den ado hutang dengan mamat ni. Den bolum mintak maaf dongan dio ni. Den sebona ea ponah dengan sengajo tangkap gambar Ashwad Asmadi ni pakai flash tinggi. Ha Ha Ha. Kalau dio terkorban, macam mano den nak mintak maaf dongan dio. Berdoso la den. Huhuhu. Ashwad Asmadi, lu kono hidup Bro!

Err. Time ni lah den snap gambar dio pakai flash tinggi. Memang sengajo bai. Bro Ashwad, kalau ekau baco blog ni, copek-copek la ampunkan doso den [link]

No comments: