Monday, May 3, 2010

Media massa BANTU Polis TIPU publik

oleh ali :

Salam keadilan buat adik Aminulrasyid. Macam biasa Polis dan media massa saling bekerjasama untuk menipu publik. Banyak dah kito kono tipu dengan diaorang. Contoh macam kes arwah adik Aminulrasyid. Korang tengok macam mano paper Utusan tipu korang sobab nak coverline Polis BABI. Utusan ni dah lamo BABI macam Polis BABI.

Click for enlarge. Gambar den rembat dari blog Fairuz al-Jengkari

Kejadian sebenar

Arwah adik Aminulrasyid rempuh Polis? Korang lihat pulak pengakuan rakan yang bersama dengan arwah ni semaso kematiannya dalam bentuk youtube pulak. Lepas lihat youtube Malaysiakini tu, korang nilai sendiri. Den pulangkan balik kepado publik untuk menilai. Den tak suko nak pakso-pakso orang ikut den. Setiap orang punyo keupayaan dan kebijaksanaan sendiri. Sapo den nak pakso-pakso orang.


Tapi paper arus perdana tipu rakyat Malaysia tu biasa bai. Cubo korang baco laporan kebebasan berakhbar dan berinfomatif kek link Malaysiakini ni. Malaysia ni diiktiraf dunio sebagai tidak bebas untuk freedom of press. Malaysia antara negara tercorot bai. Jadi tak heran la paper media arus perdana tolong Polis BABI untuk coverline kekejaman dan kezaliman mereka.

Click for enlarge. Peh, Indon lagi bagos dari negara kito bai

Di atas adalah senarai negara yang bebas berakhbar hingga lah negara yang tak bebas bersuara. Untuk senarai lengkap korang klik link ni. Ala Malaysiakini amik dari link ni gak. Ha Ha Ha.

Singapura & Brunei

Kesimpulannya negara Malaysia ni serupa macam negara komunis. Cumo baik sikit la sobab kito masih ado lagi internet untuk meluahkan pendapat dan info-info yang tidak akan disiarkan oleh media arus perdana. Nanti korang cakap Singapura lagi teruk dari Malaysia tapi maju. Singapura lain bai. Sungguhpun pemerintahannya autokratik, tetapi Singapura anti rasuah dan berdisplin. Tidak rasuah dan displin adalah tiket untuk Singapura lebih maju dari Malaysia. Korang tengok macam mano diaorang handle Pedra Branca atau nama Melayunya Pulau Batu Putih. Cerdik tak orang Singapura? Pulau Batu Putih jauh dari daratan Singapura tapi sangat dekat dengan pantai Johor tapi Singapura yang dapat. Bingai tak Malaysia? Ini ditambahmangkukkan dengan Malaysia kehilangan hak terhadap oil and gas dikawasan sendiri dan terlepas ke tangan Brunei. Rugi RM 320 billion tu. Memang sah BABI sapo yang perintah Malaysia time tu.

Kalaulah

Cubo kalau akhbar arus perdana bebas buek laporan macam negara Finland, tentu kito rakyat boleh sekat kebodohan Pak Lah dikala itu. Jiko press kito bebas macam Finland, mungkin wartawan Utusan dapat membongkar perjanjian berat sebelah antara Malaysia dan Brunei. Bilo publik tahu tentang pendedahan rahsio perjanjian Malaysia-Brunei, rakyat boleh sekat dan mendesak Pak Lah jangan sign perjanjian itu. Pak Lah mungkin terpaksa adakan referundum untuk rakyat Malaysia memilih sama ada mahu minyak bernilai RM 320 billion atau kehilangan Wilayah Limbang ke tangan Brunei. Rakyat boleh memilih dengan sonang hati. Tapi den taknak referundum berbentuk ultimatum tu. Den orang Malaysia yang merdeka. Den nak keduo-duonya sekali. RM 320 bilion den nak, Wilayah Limbang pun den nak. Tamak? Orang tamak selalu untung bai. Sapo kato orang tamak selalu rugi? Mangkuk.

Tapi itu cumo angan-angan kito kalau media arus perdana kito sebebas negara Finland. Korang nampak tak apo yang den nak torangkan? Bilo arus perdana tidak bebas, negara kito terjual. Maruah negara kito tergadai. Jadi mari bangkit bersamo-samo mempertahankan maruah negara kito dengan membebaskan media arus perdana. Macam mano tu nak bebaskan media arus perdana? Jangan tanyo den. Yang den tahu, Polis BABI yang menembak kepalo arwah adik Aminulrasyid wajib di bawa ke muko pengadilan!

No comments: