Wednesday, January 27, 2010

Anak Johor meMAAFkan perbuatan AdukaTaruna

oleh ali :

Salam satu Johor. Facebook bagi den telah berjaya mengecilkan dunia ini menjadi kampung macam kampung den. Kawan-kawan yang beribu batu boleh dihubungi dengan selamba melalui facebook. Macam dekat sebelah rumah je. Ada sahabat facebook beritahu den bahawa ada satu anak jati Johor telah mengumumkan dalam facebooknya bahawa beliau telah memaafkan AdukaTaruna. Malah mengharapkan Aduka dibebaskan. Memang anak Johor ini berjiwa besar dan matang pemikirannya. Susah nak cari orang yang big heart seumpamanya. Orang yang dimaksudkan adalah Hasmi Hashim. Ini kata-kata beliau dalam status facebooknya.

Sebagai anak Johor, saya mengharapkan Adukataruna dimaafkan dan dibebaskan. Sudah-sudahlah tu...

Hasmi Hashim bukan orang lain kek den. Hasmi Hashim selalu mewarnai portal PerakExpress dengan tulisan-tulisannya yang segar dan berdarah muda. Hampir kesemua tulisannya den baca. Malah tulisannya mempertahankan Abdullah Munsyi menjadi rujukan untuk artikel blog Baganutama baru-baru ini [link]. Malah beliau yang aktif dalam Republik Anak Muda (RAM) juga mengaku pernah ada amoi menjadi makwenya. Jeles den. Nanti kau.

Kemuliaan

Forgiven and forgotten bak kata orang kampung den, itulah sebaik-baiknya bagi kita sebagai hamba kepada Allah. Allah mampu memaafkan dan mengampuni dosa hamba-hambanya walaupun sebanyak buih-buih di lautan dan sebanyak zarah yang membentuk gunung-ganang di banjaran Everest. Malah melupakan dosa-dosa hambanya setelah ianya diampunkan. Allah Maha Pemaaf. Tahniah, Hasmi Hashim ada sifat tuhan yang ini. Malah anak-anak Johor yang lain juga mewarisi sifat ini dari nenek moyang mereka. Mereka akan menemuinya sifat itu tersedia ada dalam jiwa raga masing-masing. Keluarga Diraja Johor Insya Allah juga memiliki sifat ini kerana keluarga mereka adalah Payung (pemegang amanah) Agama Islam di Negeri Johor. Manusia yang memiliki Payung ini sudah semestinya lebih berjiwa besar dari Hasmi Hashim. Dan inilah kepercayaan kami dan rakyat Johor!

No comments: