Saturday, January 30, 2010

Asal usul Lembaga Displin PAS

oleh ali :

Salam Jalan Raja Laut. Ia bermula pada mesyuarat khas pada tahun lepas sebagai respon kepada tulisan TG Nik Aziz di dalam blognya supaya di adakan EGM. Klik link ni. Dalam mesyuarat khas tersebut Hasan Ali dibantai teruk. Bagi meredakan keadaan makan diadakan satu JawatanKuasa Displin untuk menyiasat Hasan Ali. Lalu dilantik Tuan Ibrahim Tuan Man bagi mengetuai JawatanKuasa tersebut.

Majoriti yang berada di dalam bilik mesyuarat bersetuju dengan pemecatan serta-merta Hasan Ali. Mustafa Ali tidak bersetuju. Cover member sendiri maa. Mustafa Ali memberi alasan PAS akan dipandang serong oleh wartawan selepas ini." 70 orang wartawan berkubu di luar sana, nanti apa kata orang kampung", kata Mustafa Ali. Woii mangkuk !!! 1Malaysia pandang PAS serong sekarang ni.

Mustafa Ali mencadangkan satu jawatankuasa displin yang diketuai oleh Ust Abu Bakar Chik untuk menyiasat Hasan Ali. Siasat apa lagi bai. Bukti depan mata. Mustafa Ali kata dengan tertubuhnya jawatankuasa displin khas ini, ia mampu meredakan ketegangan banyak pihak. Tetapi majoriti melawan cadangan Mustafa Ali. Tuan Ibrahim Tuan Man dilantik kerana ia pilihan majoriti untuk menjadi ketua jawatankuasa displin tersebut.


Kenapa JK Displin ditubuhkan?

JawatanKuasa Lembaga displin PAS sebenarnya diwujudkan untuk memuaskan hati TG Nik Aziz sebagai ganti supaya EGM atau Muktamar Khas tidak diadakan kononnya untuk menjaga kestabilan parti. JK Lembaga Displin PAS yang diketuai oleh Tuan Ibrahim diwujudkan khas untuk Hasan Ali. Macam mana nama Khalid Samad boleh timbul ni bai.

http://mudin001.com/wp-content/uploads/2009/10/Host-Picture-Hassan-n-Nasa.jpg
Gambar diambil semasa pertemuan Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa dengan blogger UMNO pada 26 Oktober 2009. Banyak rahsia Parti PAS seperti Bai'ah Cerai Isteri talak 3 telah didedahkan kepada blogger UMNO. [link] [link]


Click for enlarge.Kenyataan media Presiden Pas bertarikh 25 Oktober 2009 yang melarang ahli PAS menggunakan internet atau media baru untuk pertikaian masalah dalaman Parti. Tetapi sehari selepas press statement itu dikeluarkan, Hasan Ali dengan selamba bertemu dengan blogger UMNO. Siap dedahkan rahsia Parti bai.

Solusi?

Di mana keadilan? Apa yang perlu rakyat buat? Senang je. Sokong PAS Reform. Kita desak PAS untuk berubah dengan kuasa rakyat. Undi berada ditangan kita. PAS lah yang perlu tunduk dengan kemahuan kita. Tanpa kita siapalah mereka. Hapuskan Unity Government. Bersatu untuk PAS Reform. People POWER. We'll fight never surrender !!!.


No comments: