Wednesday, January 6, 2010

Banner anti Ariffahmi tersebar di Kelantan. Adakah Ariffahmi Trojan Horse UMNO di Kelantan?

Oleh ali :

Salam satu Kelantan. Nampaknya krisis di kelantan belum berakhir. Rundingan meja bulat hanya berlaku di kediaman TG Nik Aziz(TGNA) di Pulau Melaka. Sesuatu harus dilakukan. Bagi den, yang memperkukuhkan rumah papan Minang lama adalah tiang serinya. Tiang seri itu besar, kukuh dan dipasak untuk menjadikan rumah papan lama tu bertahan dari banjir, ribut, taufan, hujan dan panas. Dalam PAS ada 3 watak individu yang menjadi tiang seri bagi rumah PAS. Satu telah pergi mengadap ilahi, satu lagi tidak sedar diri dan yang terakhir adalah TGNA.

Harapan rakyat

TGNA adalah harapan bagi PAS. Bila sebut slogan "PAS for ALL", rakyat Malaysia sebenarnya terbayangkan wajah TGNA. Jika tiang seri terakhir ini tidak dijaga maka runtuhlah rumah PAS maka bertambah besar dan agamlah rumah UMNO. Imej TGNA adalah imej PAS. Rosak imej TGNA maka rosak imej PAS. Ariffahmi, kau tolong berambus dari Pulau Melaka boleh tak ?? Kau sedang merosakkan tiang seri rumah PAS yang terakhir.

Berjumpa sahabat UMNO

Baru-baru ini den berjumpa dengan sahabat-sahabat UMNO. Keakraban den dengan mereka-mereka ini sampaikan den boleh naik kereta dengan satu Dato' dari Seremban mengiringi YB Rembau ke Istana Seri Menanti Kuala Pilah pada tahun 2004 bagi menyaksikan Mat Hasan mengangkat sumpah buat pertama kalinya sebagai Menteri Besar N9. Menantu Pak Lah, Khairy Jamaluddin menjadi YB Rembau selepas Pru 2008.

Click for enlarge. Banner yang tersebar di Kelantan.

Bila bertemu balik dengan kawan-kawan UMNO macam-macam lah yang kami sembang. Mula-mula sembang dah tentulah bab duit. Kaya raya dah diaorang ni. Jeles den. Sembang punya sembang, terpacul cerita Ariffahmi. Seorang ni dedahkan bahawa Ariffahmi ni sebenarnya Trojan Horse bagi UMNO. Kerajaan Persekutuan terdesak nak dapatkan balik Kelantan. Rancangan memasukkan seekor Trojon Horse sudah bermula sejak tahun 1991 lagi. UMNO mengaku susah nak musnahkan PAS Kelantan selagi TGNA hidup. UMNO mengakui kewibawaan TGNA. Jadi Trojan Horse penting untuk korupkan TGNA dari dalam. Jadi Ariffahmi terpilih untuk kerja-kerja intelligent ini.

Trojan Horse

Tahu tak apokobondo trojon horse ni bai ?? Nak sonang tengok balik cerita Troy. Brad Pitt melakonkan watak Achilles dalam movie tu. Dia dan para perajurit terpilih monggok (duduk diam) dalam patung kuda yang dianggap trophy atau piala oleh musuh. Taktik ini terpilih kerana pihak yang bersama Achilles (Greek) tidak dapat menawan pihak musuh kerana tidak berjaya membuka pintu kota musuh.

Jadi nak buka pintu kota musuh, kena buka dari dalam. Jadi Achilles yang mewakilli pihak Greek menipu pihak Trojon dengan berundur belayar pulang ke wilayah jajahan asal. Padahal tidak. Lalu ditinggalkan patung kuda besar oleh pihak Greek. Patung kuda itu ditarik oleh pihak Trojan ke dalam kota Troy. Pada waktu malam Achilles dan rakan-rakan keluar dari patung kuda dan membuka pintu kota Troy bagi askar-askar Greek yang lain yang kenkononnya telah berlayar pergi dari situ. Kota Troy ditawan dengan sekelip mata apabila pintu kota dibuka oleh pihak musuh dari dalam. Untuk detil sila klik link ini.

Click for enlarge. Perghh hensem. Tapi percayalah kacak lagi Ali Baganutama. Ha Ha Ha.

Walaupun pihak UMNO kelihatan agak malang kerana tidak berjaya untuk memilih Brad Pitt sebagai Trojan Horse di Kelantan, mereka akhirnya memilih Ariffahmi. Tak dapat rotan, akarnya pun berguna. Maka bermulalah kerjabuat Ariffahmi di Kelantan. Inilah hasilnya yang kita dapat pada hari ini.

Kenapa Kelantan penting ?

Den tak puas hati, lalu bertanya,
"Apo yang ponting sangat Kelantan ni sampai kono lotak Trojan Horse".
"Ini rahsia den nak bagitahu kau, kat Kelantan ado Uranium. Pusat amat perlukan bondo ni sebagai senjata nuklear dan tenaga elektrik. Kelantan satu-satunya negeri yang ado uranium"
"Umak ai. Kau biar boto. Habis minyak dan gas kek Kelantan tu??"
"Itu pun ponting bai. Tapi uranium penting untuk dapatkan balik Singapura"
"Ha Ha Ha. Bingai la korang nih," Den ketawa bosar.
"Tak pocaya kau punyo pasal"

Maso den golak member-member den ni buat muko serius. Den sebenarnya susah nak tulis benda ni dalam blog takut ini hanya satu lagi cerita kartun UMNO kepada publik. Lagipun dalam ramai-ramai tu ado sorang yang dulunya rapat dengan den pernah menjadi ketua unit risik dan propaganda UMNO pemuda Seremban masa Pru 2004. Dia sendiri yang buat flyers khas untuk Ezam Md. Noor dan dia sendiri bersama teamnya masuk ke kampung-kampung Melayu sampai ke Rembau untuk edarkan sendiri flyers tu.

Den ceritakan balik dalam blog ini sebagai langkah berjaga-jaga untuk generasi akan datang. Mana tahu ia adalah cerita benar. Den pernah dengar kisah Kelantan ada uranium sejak tahun 1995 lagi. Masa tu den kat Sains Muar. Den buat tak peduli kisah uranium ni sebab bebudak hostel ni suka buat bedtime stories sebelum tidur. Tapi bila kawan-kawan UMNO den cerita pasal uranium ni, den amik pusing sikit walaupun kartun sebab diaorang mention nama si mangkuk Ariffahmi banyak kali dan dia sebagai watak utama Trojan Horse di Kelantan.

Click for enlarge. Tuduhan ke atas Ariffahmi di dalam banner yang disebarkan di Kelantan.

Komen tentang Annual Bakri & Banner

Den nak bagi beberapa komen :

1] Bilo den baca dekat blog Abang Topeng Perak tadi, Annual Bakri bekas S/U Politik TGNA diberhentikan serta merta sedangkan Ariffahmi, menantu TGNA diberi notis 3 bulan. Kalau benar Annual Bakri diberhentikan serta merta maka amalan nepotisma memang berlaku dalam Kerajaan Kelantan dan rundingan meja bulat memang benar-benar berlaku di kediaman rasmi TGNA di Pulau Melaka.

2] Tuduhan Ariffahmi takde Ir. Ariffahmi ada Ir. Den dah cek kat website berkenaan. Ini den tolong bagi clear namo dio bukan dek disobabkan dia samo kaler kulit dengan den atau dio dah start bayar gaji bulanan den sebanyak USD 700. Apa-apa hal kita mesti utamakan kebenaran. Menulis biar ada fact and figure. "Cayalah Ali". Laa suara mangkuk mana pulak ni. Kawan-kawan lain tersilap sebab dia bubuh abjad Ir dopan nama mangkuk tu. Tu pasal nama Ariffahmi tak keluar dalam sistem. Ataupun silap ejaan nama dia atau nama bapak dia.

Click for enlarge. Tapi takdo tulis berapa lama dia jadi Ir la bai ??

3] Tapi dalam sistem tu takde menerangkan berapa lama si Arif ni jadi Ir. Bila dia sebut depan blogger yang dia ni dah 15 tahun jadi Ir, kitaorang musykil. Takkan umur 20 tahun jadi Ir. Ini menipu atau kes nak up diri sendiri ni bai.

4] Tuduhan-tuduhan lain dalam banner itu akan didedahkan oleh rakan-rakan yang berpangkalan di Kelantan selagi Ariffahmi tidak berundur dari PMBK dengan seberapa yang segera.

Mari bersama selamatkan TGNA

Sebagai akhirnya, kami di Baganutama menyeru mari selamatkan TGNA. Mana yang berdekatan dengan TGNA diharap boleh menegur TGNA dengan baik dan ceritakan tentang keburukkan nepotisma yang sedang berlaku dalam keluarga beliau sendiri. Rakyat akan menjulang anda jika anda berani menegur TGNA dan memperbetulkan langkah-langkahnya dalam kerajaan dan politik. Inilah satu-satunya ikon dalam Pakatan Rakyat yang belum dilihat korup oleh rakyat Malaysia secara am. Anwar Ibrahim masih mempunyai kes di mahkamah dan dilihat korup oleh para penyokong fanatik UMNO. Hadi Awang ?? Den maleh nak komen.

*Gambar-gambar banner dirembat tanpa kebenaran di laman web Wan Jo. Wan Jo ni bukan kecik anak di Parlimen.

No comments: