Sunday, January 3, 2010

Krisis kerajaan PAS Kelantan berpunca dari BALAK

oleh izi :

Pokok pangkal semua isu-isu kat kelantan ni cuma satu. BALAK!

Berpuak kerana Balak

Bila satu puak tak dapat balak sebab Husam tolak mentah-mentah, sakit jiwalah depa. Mulalah kerja-kerja cucuk jarum bermula. Sampailah kat Nik Abduh. Semua kes sebab tak dapat balak.

Sampai dituduh Husam curi balak. Tapi dah lama sebenarnya Husam tak nak jaga hal ehwal balak dah. Yang terlibat geng-geng Nik abduh mcm Taki etc. Tu yang dapat Ellyson sejibik tu. Anugerah dari Taki kiranya. Taki pun sekarang dah jual rumah kat DUN dia . Dah jarang benor jengok kawasan. Makhluk macam ni nak simpan lagi ke? Husam yang sibuk tu pun jaga jugak kawasan dia, pengundi-pengundi dia.

Kuda Nik Abduh berada di kandangnya

Jeles sebab popular

Pastu dek kerana Husam ni ala-ala fofular gitu sebab idea-ide dia cerdik dan kerja-kerja dia bagus, ada la pulak yang rasa terancam. Takut tak dapat jadi TPM. Hahahahaa. Makin menjadilah fitnah kat manusia bernama husam ni.

Bila semua citer-citer fitnah ni dah jadi cerita dalam kelambu, abih la sesetengah kaum hawa dalam famili TG rasa bengang teramat pada husam sebab ala-ala dah mencoit kaum-kaum adam kesayangan depa. Takkan la nak kata suami atau anak sendiri tak elok kan. Anak-anak Tok Guru wooo . Jangan memain beb!

Maka keluarlah dialog-dialog panas dan geram seperti dibawah ini:

"Dulu husam bunuh Nik Abduh... ni bunuh Ariffahmi pulak... jahat sungguh Husam nih..."

Sekarang kita tunggu dan lihatlah rencana dan drama permainan keluarga TG.

Pada aku senang. Selagi husam tak buat dosa besar, tak buat onar menjahanamkan rakyat, aku ok je. Lantak dia la kalau dia kawin 4 pun asalkan tak mendatangkan susah pada rakyat. Selagi dia pandai kerja berkhidmat untuk rakyat, selagi itu aku boleh terima. Kalau dah buat tak senonoh, aku pun tak sokong.

Dan yang paling penting, kena kerja setiap masa la . Bukan time nak PRK atau PRU je.

Biar PAS Melingkup

Apa pun, PRU13 nanti aku harap PAS kalah teruk. Bukan sebab aku benci atau tak sayang PAS, tapi sebab aku sayang sangat kat PAS la aku harap PAS kalah. Aku nak PAS sedar. Ehhh pemimpin-pemimpin dalam PAS sedar yang depa tu bukan apa sangat kalau bukan sebab rakyat.

Kalau ditakdirkan PAS menang jugak macam PRU12, pada aku itulah ujian dan dugaan (atau mungkin bala?) paling besar Allah nak beri pada parti ni.

Apa la nak jadi. -mno memang dah sah-sah tak boleh selamat lagi. Sampai naik muak aku dengan kelaku depa. Ini bila kita nak selamatkan diri dari jadi macam Umno, PAS pulak melenting-lenting macam cacing kepanasan.

Haloooo .. wake up!! Dah lama sangat mimpi-mimpi indah tu.

No comments: