Tuesday, January 5, 2010

Pemimpin Pakatan Rakyat bermewahan ketika rakyat marhaen merana. YB Dr. Lo' Lo' vs Ali

oleh ali :

Den maleh nak bagi salam. Dunia facebook bergegar dengan gambar-gambar pernikahan anak lelaki Anwar Ibrahim. Gambar-gambar disebarkan oleh PaPa Gomo dan YB-YB yang menghadiri majlis tersebut. Tidak kira la majlis akad nikah, resepsi dan majlis-majlis yang berkaitan dengan pernikahan anak lelaki Anwar Ibrahim. Nikah bagus. Den ucapkan tahniah. Tetapi mengapa bermewah-mewahan dikala rakyat iaitu pengundi-pengundi yang mengundi kamu tengah menderita di kampung-kampung.

Bagi komen di fb

Lalu nak dijadikan cerita, den komen gambar fb YB Dr. Lo' Lo' menghadiri majlis resepsi pernikahan anak lelaki Anwar Ibrahim dengan jujur.

Clik for enlarge. Perghh spek mata di kepala. Gaya stylo maa. Gaya bangsawan alaf baru.

Lalu lahir beberapa komen sampingan seperti Abd Hakim Bujang,

DS datang Sarawak naik Merc besar... Pemimpin datang semua naik kereta besar... sewa besar... pekerja parti RM20 sehari. pengorbanan dan perjuangan?

Lalu dijawab oleh YB Dr. Lo' Lo',

AHB, DS xde pengorbanan ke? dia dpecat, diaibkn seaib2nya, ditelanjangkn, dbicara dgn prbicaraan yg sgt memalukn, dpenjarakn, dtuduh lg meskipun lapuran polis kata "tiada tanda2 liwat" olh 4 DR. Anak isteri menderita, tertekan dan turut malu. Nak pengorbanan apa lg? Takkanlh krn shbt2 atau pnyokong DS d Sarawak sambut dia dgn kereta besar masing2 ..kita lupa pngorbanan besar DS?

Lgpun kenderaan yg baik sgt pnting kpd sorang pmpnn utk pastikn dia bleh sampai on time dr 1 prog ke 1 prog. Dlm kete bleh berihat sekejap. pkerja parti dpt rm20 sehari sdh cukup bagus, kami dlm PAS xdpt apa2 pn kalu ada prog.

Kena kluar duit sendiri lg ada. Susahlh kalu brkira camtu. Kami sggup kluar duit n sumbang agar Pres kami memiliki kenderaan yg baik, rmh persinggahan di KL yg agak selesa, ada yg taja tiket kapal terbang bila dia kluar Ngra, bila sakit ada yg taja perbelanjaan hosp n ubat2an.Krn apa? krn kita kasih pd Pmpnn kita yg kdg2 utk berehat pn takcukup masa.Masing2 ada peranan, bumbung dgn peranan bumbung , skru yg kecil pn ada peranan utk pastikn bangunan ttp utuh. Kan kita nak cari ganjaran Allah. Lbh pngorbanan kita lbh pula ganjarannya !


Rahsia terbongkar

Den terbakar bila YB perempuan ni dengan tidak sengaja membuka rahsia yang selamo ni den nak dedahkan tetapi tiada hard evidence. Good job YB !!! Dr. Lo' Lo' dengan percuma bagi den bukti yang amat den perlukan. Lalu den jawab dalam ruangan yang sama dengan hati yang panas mendidih.

Click for enlarge

What da absurd comment from u yb !! Nabi muhammad ape kenderaan yg dia tinggalkan selepas dia wafat? Apa rumah persinggahan baginda nabi di mekah semasa pusat pemerintahannya di madinah?

Semasa khalifah umar kurus kering makan roti keras mengenangkan kemiskinan rakyat, pemimpin PAS boleh berperut boroi dan pakai kereta mewah. Menjustifikasikan
anwar ibrahim punya penderitaan dgn bermewah2 semasa anaknya melansungkan perkahwinan adalah alasan dogol !!!

Penderitaan anwar dan para sahabat nabi tak terbanding yb !!! Nabi lebih lah deritanya. Adakah anaknya fatimah bermewah semasa dia dan ali bernikah?? Bagaimana dgn pernikahan anak yb sendiri? Di mana laungan mengikut al-quran dan sunnah? Huh retorik yang amat memualkan.


Nenek tua yang tak pernah miskin menderma

Selama ini duit derma ceramah kita dibelanjakan untuk kemewahan Presiden PAS. Siap ada Istana Hinggap di Kuala Lumpur. Masa zaman Fadhil Noor menjadi Presiden, Istana Hinggapnya
di Markaz Tarbiyah Taman Melewar. Orang tua tu tidur atas lantai. Betulkan den jika den salah fakta.

Mata den berkaca dan sebak bilo menjemput seorang tuo nak ke Pekan.

"Meh la nek naik keto den. Den pun nak ko pokan"

"Takpola jang. Biarlah den naik basikal buruk ni. Kito hidup walaupun susah tapi jangan susahkan orang"

Itulah nenek yang den kenali kek kampung. Sanggup naik basikal tuo ke Pekan yang jauhnya 1 kilometer. Tapi Presiden PAS yang ada sekarang boleh bermewah naik kereta mewah hasil sumbangan derma jihad nenek tuo kampung den yang tak pernah miss datang ceramah dan tak pernah miss bagi derma walaupun miskin. ISA SAMAD !!!

Sunnah siapa yang kau ikut ??!!

Ke hulu ke hilir berceramah ikut Quran dan Sunnah. Tapi cakap tak serupa bikin. Sunnah tu cara hidup nabi dan para sahabat-sahabatnya. Ado tak Anwar Ibrahim dan Hadi ikut sunnah. Anak nikah dengan bermewahan. Anak nabi dan para sahabat nikah kahwinnya amat miskin dan doif. Pernikahan fatimah anak Rasulullah dengan Ali lagi menyedihkan. Nabi kita ada Istana Hinggap di Mekah ?? Takdo bai. Habis cara hidup siapa yang Presiden PAS ikut ??

Sanjungan

Pujian den kepada YB Salahuddin yang sampai sekarang belum ada kereta dan kenderaan utama beliau adalah bas. Yang Pak Bakaq a.k.a Penarik Beca selalu ceritakan YB yang selalu turun naik bas balik kawasan adalah YB Salahudin. Mazlan Aliman juga menurut jejak langkah YB Salahudin. Kedua-dua pemimpin ini sanggup berhimpit membau ketiak masam rakyat di dalam bas. Pemimpin yang bersama rakyat, yang bersama melalui perit jerih rakyat akan dikenang sehingga mati.

*Den sajo kaitkan si YB Salahudin dengan Mazlan Aliman sebab dio dulu selalu ingatkan si Mazlan supaya naik bas. Sekarang si Salahudin lebih sudu dari kuah.

No comments: