Wednesday, November 11, 2009

ABC pun tak nafi, Misbah pula melebih...

Aku dah baca komen Misbahul Munir ini.

Bagi aku, dia ini nampak cakap kosong. Dia banyak nafi yang ABC pelaku pada Tok Guru Nik Aziz. Yang aku pelik, sampai hari ini ABC tak nafi-nafi dakwaan ini.

Dia tak berani kata pada kita semua yang dia tak cakap apa-apa; atau tak tinggikan sura aka herdik Tok Guru.

Takkan lah Misbahul Munir ini Setiausaha Akhbar ABC yang baru dilantik.

Aku juga tak rasa, Misbah ini melantik dirinya menjadi S/U Akhbar ABC sebab kerja-kerjanya sebagai S/U Politik Hj. Nizar pun banyak yang dia tak buat.

Ceramah aja mungkin dia ok. Bagus untuk PAS...

Apa yang nak aku katakan di sini, Misbah mesti jelaskan apa yang ABC cakap dalam meeting khas tu.

Tak cukup dengan kata, "aku boleh call sana sini pimpinan PAS tanya apa sebenarnya berlaku."

Tak cukup dengan perkenalan Tuan dengan ABC waktu dalam pemuda dulu-dulu. Jangan buat penafian kosong.

Kalau nak jaga nama baik PAS pun, jangan sampai sorok pendedahan yang sebanar tentang ABC.

Siapa boleh kata ABC ini ada adab? Kalau nak tau jawapannya, tanya sendiri pada semua perwakilan seminar khas Sabtu lepas. Apa dia kata, apa dia buat pada Dr. Aziz Bari?

No comments: