Tuesday, November 10, 2009

Kalau saya maki Umno, kira agen Harun Taib lah ?

Ketua Dewan Ulama' Pas Harun Taib kata,

"Kekuatan Melayu Islam bukan bergantung pada penyatuan dua parti politik, Pas dan Umno tetapi kekuatan Melayu Islam akan kukuh apabila Umno menyertai Pas..."

Misbahul Munir jangan kata aku fitnah Pesuruhjaya Pas Terengganu tu pulak, macam hang tuduh Si Ali fitnah ABC maki Tok Guru.

"ABC tak nafi, Misbah pula melebih..." Kah kah kah kah!

Kalau hang ketagih nak tuduh semua orang fitnah Pas pun, hang kene tuduh Sinar Harian Edisi KL-S'ngor sebab akhbar ni yang tulis sedemikian semalam.

Siap jadi frontpage lagi!

Oleh kerana Harun Taib ni orang besar dalam Pas, aku takut nak kata dia ni adalah pemimpin pro Umno yang dok berlakon wara' dalam Pas.

Aku takut ketua budak Pas, Si Nasruddin Tantawi ni tuduh aku ni Agen Umno.

Cukup-cukuplah Si Tantawi ini tuduh Aziz Bari yang begitu cerdik dan berprinsip.

Bagi aku, isu UG Pas nak gabung Umno ini senyap sementara saja. Selepas ini, kalau line clear, peluk balik Umno tu.

Sebab UG adalah ideologi. Sama seperti ideologi yang lain, Islamis, nasionalis, patriotisme, cauvinisme, mahathirisme dll.

Ada satu lagi isme aku lupa sebut, komunisme.

Tengok...adakah isme komunisme hilang walaupun komunis di Asia boleh kata dah xda negara secara jelas.

Sama juga dengan UG. UG tak hilang.

Arkitek Pas Mustafa Ali yang arahkan budak suruhannya, Hj. Hadi diam dulu isu UG Umno-Pas sekarang.

Dia kata kalau teruskan juga, habis kita semua kene londeh dek bloggers sial sekarang ini.

Mungkin sebab itu jugalah Mustafa suruh Harun Taib cakap mcm yang aku dedahkan di atas.

Agar, usaha membawa Pas berpeluk dengan Umno tak mati begitu saja sekarang ini.

Siapa nak maki Harun Taib, baik jangan...nanti orang kata kita ini Agen Umno.

Kalau maki Umno, takkan orang nak kata kita agen Si Harun ini pula? Peninnnngggggg!

Tak payah pikiaq panjang...baca kenyataan Harun di atas, buatlah sesuka hati hangpa!

No comments: