Monday, November 2, 2009

Sesi "Mari mengumpat Suhaimi Embong"

oleh ali :

Salam 1Malaysia. Hari ini den nak mengumpat pasal Encik Suhaimi kito ni.Cito ni berkaitan dengan entry ni. Kito cito pasal history dio dulu.

Encik Suhaimi kita ni pegawai Di Telekom Malaysia, TM. Selepas Pru 1999, ditakdirkan PAS Terangganu menang besar. Jadi En. Suhaimi ni balik negeri asalnya Terangganu konon nak membantu mengisi kemenangan PAS. Lalu diberi jawatan CEO di TOP-IT, glc(government link company) negeri Terangganu oleh Harun Taib. Gaji dia jadi CEO lagi tinggi dari gaji di TM. Bikin bisnes komputer tak boleh diharap. Makin lama semakin teruk. Hobi dia tiap-tiap hari kat ofis bersembang pasal politik mengalahkan Menteri. Last-last TOP-IT bankrap. Bila PAS Terangganu kalah besar tahun 2004, member balik KL cari rezki. Tahu-tahu je boleh menulis. Ajaib. Orang kampung dia, Manir bolehlah dia bohong.

http://3.bp.blogspot.com/_LtCzSYs97HQ/SDDLl36piqI/AAAAAAAAABg/Yv9THD0FyTw/s320/suhaimi.gif
Den tak boleh nak bagi kredit kat gambar ni. Macam bagus je muka dia ni. Poyo.

En.Suhaimi kita ni dikenali sebagai pengapit kepada TG Hadi dan Mustafa Ali. Dimana ada pimpinan PAS Terangganu, mamat poyo ni mesti ada sekali. Konon macam 'Think Tank'. Tin kosong adalah brader. Dengan mutu kerja dia semasa menjadi CEO kat TOP-IT, sudah menggambarkan siapa dia. Apalah malang nasib PAS selalu memilih orang takde merit macam dia. Macam mana nak memerintah 1Malaysia jikalau pilih orang yang pandai mengampu. Mengata UMNO dia yang lebih.

Geng-geng wartawan yang bersekutu dengan PAS memang bencikan Suhaimi Embong Al-Maniri ni. Bilo dio tambah nama arab kat belakang tu den nak rasa muntah. Mangkuk. Orang ramai bencikan dia bukan dek disebabkan muka dia tak hensem tetapi sikap dan kelakuan dia. Kerja dia selalu mengarah bebudak wartawan buat kerja, contoh macam kat TVPAS. Tapi kredit dapat kat nama dia. Hampeh. Janji nak buat wajah baru buat web Harakahdaily, diberi masa 3 bulan tapi gagal disiapkan. Sepatutnya "New Face of" Harakahdaily bermula selepas Hari Raya Aidilfitri yang lalu. Last-last orang luar jugak yang bikin. Dah membuang masa, wang ringgit dan tenaga untuk hal yang dia sudah janjikan. Memalukan !!!

Suhaimi Embong juga dikenali sebagai sangat anti kepada Husam Musa dan anti puak Erdogan dalam PAS. Jadi tak heran lah dia ni pro "Unity Government". Lihat sahaja tulisan dia yang membidas dan menghina TG Nik Aziz disini. Tolong lah singkirkan dia ni. Singkir bukan kerana muka poyo dan tak hensem dia tetapi kerana mutu kerja yang rendah, ciplak kerja orang lain, suka mengampu dan senang cerita dia ni takde merit. Itupun jika PAS mahu pergi lebih jauh.

No comments: