Thursday, November 12, 2009

MSO spin berita dan kaitkan Husam dengan Unity Government. Itu semua hanya pembohongan MSO !!!

oleh ali :

Salam kepada semua. MSO seperti yang anda kesemua ketahui cukup berbulu dengan Husam Musa. Penulis tidak pasti apa sebab MSO berbulu dengan Husam. Samada tidak puas hati dengan projek kambing jamnapari atau memang MSO benar-benar diupah ??? Masa sahaja akan menentukan. Mari kita lihat laporan MSO pada 30 Oktober 2009 di blog peribadi beliau.


Cadangan ini bagi saya satu cadangan yang baik dan menunjukkan kegeligaan otak beliau. Inilah yang saya kata dulu bahawa si baju petak-petak merah ini seorang yang bijak dan berpandangan
jauh. Sebab itu saya telah gila-gila berusaha untuk mengusungnya ke Kelantan pada tahun 2004 sebagai persiapan untuk menjadi Menteri Besar bagi mengganti Nik Aziz. Saya sudah dapat membaca kelebihan dan kehebatan yang ada kepadanya dan jarang dimiliki pemimpin pelapis lain di Kelantan.

Cadangan yang beliau kemukakan itu membuktikan kepelbagaian beliau dalam menyelesaikan masalah politik. Ia juga menunjukkan keberaniannya. Dalam saat orang membuang kerjasama dengan Umno tetapi beliau boleh tampil membuat cadangan itu. Pada saya inilah keberanian yang harus ada kepada mana-mana pemimpin. Sifat-sifat yang dimilikinya inilah mewajarkan beliau menjadi pemimpin. Seorang pemimpin itu harus senantiasa ada pemikiran dan idea-idea baru yang progresif dan dinamik.

Sebenarnya, apa yang dicadangkan beliau itu adalah sebahagian daripada ciri-ciri kerajaan perpaduan yang dicadangkan dulu. Kalau cadangan Husam itu bukan bermakna Pas bekerjasama dengan Umno, maka begitulah juga rupa dan bentuknya UG dulu.


Ok. Kita lihat apa maksud sebenar Husam Musa.

KOTA BHARU, 11 Nov: Anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Husam Musa menjelaskan berita mengenai Adun pembangkang mempunyai peluang dilantik sebagai timbalan Exco seperti disiarkan Siasah sebelum ini ada sedikit kekeliruan.Katanya, apa yang dimaksudkan ada peluang tersebut apabila mereka meninggalkan parti lama dan menyertai PAS.

“Ini yang saya maksudkan biar pun perkataan itu tidak disebut semasa menggulung perbahasan pada persidangan Dun baru-baru ini.“Ekoran itu menyebabkan beberapa penulis blog mengulas lanjut isu tersebut sehingga menimbulkan kekeliruan ramai apabila cuba dikaitkan pula dengan unity government,” katanya di sini.

Sebelum ini akhbar oposisi berkenaan melaporkan Husam sebagai berkata, tiga Adun pembangkang mempunyai peluang dilantik sebagai timbalan Exco kerajaan negeri.

Anda semua nampak ?? Husam hanya menawarkan jawatan timbalan Exco jika adun berkenaaan meninggalkan UMNO lalu menyertai PAS. MSO pula kaitkan penawaran jawatan itu oleh Husam sebagai sebahagian dari projek Unity Government. Habis antara Husam dan MSO, siapa yang betul ?? Penulis pulangkan kepada publik untuk menilai.

No comments: