Friday, November 27, 2009

Teguran suciku kepada PAS - Part 2

oleh izi :

Previously on Teguran suciku kepada PAS

Pemimpin tertinggi boleh berusaha ke Kelantan jumpa TGNA untuk 'nasihatkan' agar 'nasihatkan' menantu dia lepaskan jawatan sebab dah timbulkan fitnah pada kerajaan negeri, parti dan TGNA sendiri. Dalam degil-degil TGNA tu dengar jugak nasihat depa(Hadi, Harun Din). Tapi pemimpin-pemimpin tinggi tu tak ternasihat diri sendiri ke? Kes kat Selangor dan 3,4 kerat orang kat Pas Pusat yang dah timbulkan seribu satu fitnah buat PAS tapi masih lagi dibiarkan bermaharajalela. Tunggu jawatankuasa disiplin selesai? Bila? Macam takde apa je. Arang dah muak. Ahli-ahli bawahan dah kecewa banyak. Depa perabih buat parti tapi parti tak pedulikan pandangan depa.

Memandangkan aku anak jati Selangor, aku prihatin sungguh keadaan negeri aku ni. Aku baca dalam blog si sms tu. Rupanya Pas Selangor sudah luluskan nak beli bangunan. Banyak duit?? Kenapa tak guna duit tu untuk kebajikan ahli-ahli Pas kat pelusuk kampung-kampung di Selangor untuk mantapkan ekonomi mereka? Kemudian, bukan sedikit ahli Pas di kawasan-kawasan bandar yang merempat jugak. Pergi je la jenguk kat flat-flat di desa Mentari dan flat-flat yang sewaktu dengannya.

Kes sosial .. apa PAS buat? Apa tindakan Muslimat PAS pulak untuk mendekati wanita-wanita dan pemudi-pemudi di Selangor? Apa dakwah PAS pada orang-orang bukan Islam?

Aku marah sebab aku perhati, orang-orang bawah PAS yang berusaha berdakwah dan amik hati orang bukan Islam untuk mereka faham Islam dan hormat Islam. Tapi pemimpin atasan buat cekadak. Sakit hati sungguh!!

Itu PAS. Belum PKR lagi. Lagi sakit hati. Commitment zero!! Asal ada meeting je selalu sangat tak datang. Memanjang busy. Padahal meeting untuk selesaikan masalah rakyat dan memperkukuhkan PR. Elok pulak DAP yang dikutuk kafir laknat tu tawadduk nak selesaikan masalah rakyat. Rajin buat kerja.

Kalau PAS selangor dan PAS pusat terus-terusan macam ni, bukan setakat habis di selangor, tapi kemungkinan besar Kelantan sama. TGNA pun dah disabotaj orang-orang PAS sendiri. Jadi apa nak diharapkan dengan PAS lagi bila dah ada pemimpin-pemimpin yang lagha kenyang dengan harta. Sebijik amno!!!

Aku benci amno .. tapi aku meluat dengan PAS yang tak tunjuk inisiatif untuk berubah serta tak tunjuk inisiatif untuk tidak menjadi seperti amno.

* Kanda Izi, jom sertai kami di Baganutama. Boleh berikan email kanda? Sebab nak jemput kanda secara VVIP untuk menjadi warga Baganutama. Jika boleh, tulis email tu kat ruang komen, untuk memaklumkan saya. Sebab saya dengan rendah diri tidak tahu bagaimana cara untuk saya menghubungi kanda izi. Tulisan kanda amat berharga. Penuh dengan info serta kritis. Gaya menulis kanda juga lebih matang dari saya. Mari kanda sertai kami. Mari kita sama-sama menulis di Baganutama untuk negara :)

No comments: