Wednesday, December 16, 2009

Aset MPKB-BRI di"FARAID" sesama ahli majlis?

oleh ali :

Previously on 'MPKB-BRI'

Heeee dah ada orang complain salam satu Malaysia. Apa daa. Salam 1Malaysia pada penulis bermakna sejahtera kepada rakyat Malaysia tanpa mengira siapa dia. Macam ucapan "Selamat Pagi". Kamon la.

Ok. Tidak berapa lama dahulu penulis telah mendapat satu komen dari pengunjung blog ini. Komen tersebut kaya dengan maklumat tentang MPKB-BRI. Antaranya, aset MPKB-BRI telah difaraid sesama ahli majlis dan tidak kepuasan hati peniaga-peniaga tempatan yang duduk dalam kawalan MPKB-BRI. Peniaga-peniaga Kota Bharu tidak berpuas hati apabila peniaga-peniaga dari Kemboja banyak mengambil alih tempat mereka. Tindakan ini dikatakan mendapat sokongan dari ahli Parlimen Kota Bharu. Nak kata apa, bini ahli Parlimen tersebut pun orang Kemboja.

Penulis mendedahkan pada hari ini setelah blogger/wartawan Harakah, Zainulfaqar yang berani telah pergi sendiri ke Kelantan untuk menyiasat akan hal ini. Mari baca laporan beliau. Klik untuk terus ke blog beliau.

Skandal MPKB BRI?

1. Saya agak terkejut apabila mendapat tahu bahawa amalan kronisme dalam merompak tanah perbendaharaan kerajaan negeri Kelantan.

2. Selepas saya sendiri turun ke Kota Bharu, saya mendapati Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam (PMBK BRI) telah menjual beberapa bidang tanah kerajaan negeri secara kormersial.

3. Saya minta pihak berwajib sila siasat pembelian Tanah Perkuburan Umat Islam di Jalan Hamzah.

4. Saya minta pihak berwajib siasat misteri yang menempatkan Pasar Borong Baru Wakaf Che Yeh yang asalnya merupakan rizab tanah wakaf untuk tujuan perkuburan. Sumber korporat memberitahu tanah tersebut dimiliki oleh Sensa Timur Sdn. Bhd. Selebihnya, sila siasat Peguam Nordin Noor.

5. Sila siasat bersama pembelian sebidang tanah wakaf untuk rizab perkuburan Umat Islam di belakang Hotel Perdana. Dipercayai Kelantan Trade Center (KTC) yang sekarang tersergam indah turut didirikan atas sebahagian kecil tanah wakaf tersebut.

6. Saya juga berharap pihak berwajib sila menyiasat bagaimana 5 ekar di Telipot (Kg. Puteh) yang menempatkan suatu Bengkel MPKB BRI akhirnya dirobohkan, semata-mata untuk dijualkan kepada seorang kroni Exco.

7. Satu lagi, dilaporkan kroni exco terbabit diminta membina pejabat MPKB BRI sementara di atas tanah wakaf perkuburan, di Panji. Sejak 19 tahun yang lalu, didapati hanya kontena wujud di sana. MPKB BRI dilaporkan menggadai sebidang tanah wakaf di Telipot bernilai RM15 juta kepada kroni terbabit, untuk membina prasarana semestara (kontena) yang bersama tanah tidak sampai RM5 juta.

8. Saya tidak mahu menuduh Datuk Takiyyuddin Hassan terlibat disebabkan beliau adalah Exco yang menjaga MPKB BRI. Nanti, akan ada orang Pas mencemuh saya sebagai peribadi yang jahat dan tidak ada adab berjamaah (Pas).

9. Kalau boleh ditanya, sila tanya siapa Peguam Nordin Noor di sisi Takiyyuddin dalam pemilikan beberapa harta MPKB BRI secara penuh misteri. Kalau boleh ditanya kepada Nik Muhammad Abduh Nik Mat sekali, sebab dia ini dikenali sebagai orang bijak pandai agama di Kelantan.

10. Firman Allah yang bermaksud, “Dan janganlah kamu cendurung kepada mereka yang melakukan kezaliman, kelak kamu boleh disambar api neraka…” (Surah Hud: 113)-End.

Misteri kereta mewah bernombor "PAS 17"


Kereta dalam gambar ini dikatakan dimiliki oleh salah seorang ahli Majlis MPKB-BRI. Dia dah isytihar meninggalkan jawatannya di MPKB-BRI pada tahun hadapan. Senang cerita ini kereta Nik Abduh. Betul lah lirik nyanyian kumpulan Raihan yang berbunyi "Iman tidak boleh diwarisi".

Boleh beli kereta besar. Takde hal kat den. Tapi pembelian kereta ini telah menimbulkan fitnah dikalangan ahli PAS dan ahli UMNO di Kelantan. Bukankah Islam menyuruh kita keluar dari fitnah ?? Jika Nik Abduh mempunyai perniagaan yang bernilai jutaan ringgit, rakyat tidak kisah. Tetapi Nik Abduh tidak mempunyai perniagaan serupa itu. Di kala ramai ahli PAS diperingkat bawahan merana kerana kegetiran hidup di zaman meleset dan pekerja bawahan MPKB tidak diberi gaji OT, Nik Abduh boleh pakai kereta besar. Untuk apa ?? Setelah menantu, janganlah pula Nik Abduh cuba memburukkan nama baik ayahandanya.

Cadangan untuk Nik Abduh

Untuk lebih adil, diharap Nik Abduh boleh menyatakan pendapatan bulanannya sehingga dia mampu beli kereta mewah. Anda bukan orang kebiasaan. Anda berada diposisi yang dilihat publik dari luar dan ke dalam. Meh sini den bagi cadangan untuk hilangkan fitnah ke atas ekau, ekau jual kereta mewah itu dan dari duit jualan itu ekau biayai kos perubatan Ahmad Lutfi othman, pengarang paper Harakah yang bertarung dengan penyakit jantung. Ahmad Lutfi sihat dan ekau dilihat sebagai hero. Make your father proud of you.

* Masih teringat lagi tulisan Nik Abduh yang kasar dan tidak beradab menyanggah hujah Dinsman. Tidak menggambarkan dia ni anak Tok Guru. Dinsman berpangkat ayah kepada Nik Abduh. Hormatilah beliau dalam tulisan. Jika tidak setuju, berhujah dengan waras. Tidak perlu kasar-kasar. Untuk apa bersikap kasar dalam tulisan ?? Nak tunjuk bagus ?? Nak tunjuk ego ?? Jagalah sikit nama baik ayahanda kamu. Dinsman adalah abang kepada Ahmad Lutfi Othman.

1 comment:

ciK aJie said...

ish ish ish.. bagai langit dengan bumi kekayaan ahli PAS dgn UMNO.. ni first time la aku nampak kereta besar kepunyaan ahli PAS. kiki.

Terpaksa pencacai UMNO fokus pada kereta sebijik ni. sangat kelakar.. tengok pimpinan UMNO, bukan setakat 10 biji kereta.. berpuluh puluh..

tu yang buat aku gelak gila dengan posting ni~ gila..