Friday, October 30, 2009

Hasan Ali bakal hilang jawatan !!!

oleh ali :

Tuan Guru Nik Aziz dalam meeting malam tadi telah menyebut nama Hasan Ali sebagai orang yang terlibat dalam projek "Unity Government". Hasan Ali confirm hilang jawatan dalam Parti dan Exco jika Tuan Ibrahim Tuan Man dapat menyabitkan kesalahan tersebut ke batang hidung Hasan Ali.

Namun apa yang dikecewakan apabila TG Hadi Awang tidak menamakan Hasan Ali sebagai salah seorang yang didakwa dalam sidang akhbar selepas meeting khas tadi. TG Hadi Awang hanya menjawab bahawa jawatankuasa displin yang dibentuk cuma menyelesaikan masalah dalaman PAS Selangor.

Selepas meeting malam tadi, penulis merasakan persepsi rakyat terhadap PAS masih sama kerana tindakan serta merta tidak diambil. Mungkin tiada lagi PRK seperti Bagan Pinang untuk dijadikan indikator tentang bagaimana pengundi melihat rupa PAS. Tiada juga usul tentang penaiktarafan Kelab Penyokong PAS kepada Dewan atau sayap PAS dalam meeting khas malam tadi. Post Mortem kekalahan PRK Bagan Pinang juga tidak dibincang dan diambil pengiktibarannya dalam meeting tadi. Non-muslim voters masih melihat PAS sebagai Parti yang sedang menipu mereka sebagaimana saudara-saudara mereka di Bagan Pinang.

Kekalahan besar PAS dan Pakatan Rakyat untuk PRU-13 semakin menjadi kenyataan. Kepada penyokong Pakatan Rakyat dan PAS, penulis sarankan anda supaya menyediakan diri untuk bersiap sedia untuk menghadapi kekalahan. Kerja kuat untuk menambahkan pendapatan supaya tidak miskin kerana harga minyak, barang keperluan, pengankutan dan lain-lain melambung naik. Pemimpin di atas sana mana pernah memikirkan cukup makan pakai kita. Semua muka penipu. Mana pernah diorang naik bersesak- sesak dalam komuter. Lepas tu claim diri sebagai pemimpin Islam yang berjiwa rakyat. Den nak raso muntah jap.

No comments: