Saturday, October 17, 2009

Resepi Kemenangan ISA SAMAD

Sebelum ini banyak telah diperkatakan tentang sifat semulajadi peramah dan mesra ISA Samad kepada penduduk Bagan Pinang dan Teluk Kemang adalah penyebab beliau disenangi oleh pengundi di sana dan seterusnya menjamin kemenangan BN di Bagan Pinang...ditambah pula dengan taburan kemewahan serta merta kerana anak emasnya Bagan Pinang kepada Kerajaan Pusat....

Di bawah di ambil sedikit sedutan dari laporan yang panjang dari Malaysiakini...

Moga pimpinan Pakatan Rakyat dapat mengambil pengajaran dalam meletakkan calon bagi pilihanraya yang akan datang....ISA Samad pasti akan bekerja keras untuk merampas Parlimen Telok Kemang seperti kata-katanya dan mengekalkan kemenangan di DUN Bagan Pinang...

Jadi sekiranya PAS Negeri Sembilan khususnya ingin melihat satu lagi gelombang hijau di negeri mereka perlulah bekerja keras dari sekarang dan memperbaiki mana-mana ruang yang lemah dan longgar....

Begitu juga PKR demi mengekalkan kemenangan di Telok Kemang...yang penting demi menyelamatkan rakyat dan Hak Rakyat!!.

Isa dedah resipi kemenangan(Malaysiakini)

Beliau mengakui bahawa kemenangan itu juga kerana beliau seorang pemimpin setempat dan "saya ada ramai kawan dan saudara-mara (di situ)".

Selepas ini, tambahnya, tumpuannya untuk menolong merampas semula kerusi parlimen Teluk Kemang yang dimenangi PKR tahun lalu.

Selain itu, katanya lagi, beliau akan memberi tumpuan untuk memberikan perkhidmatan di Bagan Pinang.

"Saya tidak fikir jawatan. Jawatan tidak ada apa bagi saya sebab semua (saya) sudah rasa. Saya sudah pernah jadi exco, saya dah pernah jadi MB, sekarang fokus saya adalah untuk memberikan perkhidmatan kepada masyarakat Bagan Pinang, Teluk Kemang dan membantu negara," jelasnya.

Beliau menjelaskan telah memulakan kerja-kerja untuk merampas kembalik kerusi parlimen Teluk Kemang, bahagian Umno yang diketuainya.

"Ya itu adalah sasaran kita, kita sudah mulakan kerja-kerja... Semalam saya sudah jumpa semua pemimpin parti komponen Bagan Pinang untuk bincang soal pembangunan.

"Sehari sebelum semalam, saya dah jumpa pemimpin-pemimpin Umno. Saya dah mula dah dan saya dah dapat satu senarai dan kita akan mula melaksanakan (kerja-kerja tersebut)," katanya.

No comments: