Sunday, October 25, 2009

Ustaz Harun Taib adalah mastermind "Unity Government"

oleh ali :

Salam kepada semua.Rindu kepada penulis ?? I'm back. Sebenarnya banyak yang ingin penulis tulis. Antaranya faktor-faktor dalaman yang menyebabkan kekalahan teruk PAS(baca bukan Pakatan Rakyat) di Bagan Pinang."Unity Government" pula adalah faktor luaran yang menyumbang damage tersebut. Tetapi penulis ingin mengutamakan yang utama. First things first. Hari ini kita teruskan sesi mengumpat kita di baganutama. Kali ini kita mengumpat pekara yang benar tentang Ustaz Harun Taib. Semua orang tahu Ustaz Harun Taib adalah Ketua Dewan Ulamak Pas dan juga Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri(DUN) Terangganu. Tetapi semua orang tidak tahu selain Mustapha Ali, Ust Harun Taib adalah pengasas utama serta mastermind "Unity Government".

UG berasal dari Terangganu

"Unity Government" atau UG sebenarnya bermula di Terangganu. Selepas PRU-12 pada 2008 yang lalu menyebabkan ramai tidak dapat berfikir dengan lurus. Situasinya seakan 'keluarga 69'. Antara yang tidak dapat menerima kekalahan ialah PAS negeri Terangganu. Maka detik itu bermulanya skandal gelap UG antara PAS dan Umno. Walhal PAS Terangganu lah yang menggunakan taktik atau strategi ganas semasa PRU ke 12 lalu ke atas parti Umno. Mereka menggunakan kekerasan dan keganasan kononnya bagi menghalang kemasukan pengundi hantu dari mengundi. Sedangkan Islam mengajar kedamaian, kesantunan dan hikmah. Lihat sendiri u tube laporan malaysiakini di bawah ini :



Rakaman dan laporan Malaysiakini di atas tidak terdapat manupulasi dari mana-mana pihak. Malaysiakini terkenal dengan ketelusan dan dipercayai. Malaysiakini tidak memihak kepada mana-mana pihak. Ia hanya melaporkan kebenaran. Jarang mereka spin atau mengulas laporan mereka. Itu menyebabkan Malaysiakini terkenal dan popular. Itu identiti mereka. Hanya melaporkan kebenaran.

Keganasan PAS Terangganu

Anda sendiri lihat bertapa ganasnya penyokong/ahli PAS Terangganu. Mereka membaling botol berisi air dan batu. Mereka memecahkan cermin tingkap bas persiaran. Pelancong-pelancong asing juga melihat perbuatan ganas mereka. Aksi perbuatan mereka lebih teruk daripada pemuda Umno semasa hari mengundi di Bagan Pinang. Mereka (PAS Terangganu) telah memalukan negara di mata dunia. Agaknya, apa kata pelancong-pelancong asing itu bila kembali ke negara asal mereka. "Wah, penyokong parti Islam itu menyambut kita dengan batu dan senyuman. Yahudi pun tak pernah sebaik mereka.Nanti saya datang lagi ke Malaysia. Saya mahu mengahwinkan anak saya dengan pemuda berserban di sini." Taktik atau strategi ini sebenarnya ada dalam pengetahuan TG Haji Hadi, Mustapha Ali dan Ustaz Harun Taib. Berjayakah strategi ini ?? Ha ha ha. Berjaya beb. Berjaya menyebabkan pengundi atas pagar yang asalnya ingin mengundi PAS, bertukar mengundi Umno. Manakala pengundi hantu yang hasratnya ingin mengundi Umno, bertambah komited untuk mengundi Umno. Barang diingat, pengundi hantu di sebelah Pantai Timur boleh mengundi paling kurang 3 kali. Paling kurang 3 kali. Penulis tiada bukti untuk statement ini. Cuma pengakuan seorang ustaz yang boleh mengundi sebanyak 3 kali di Terangganu. Dan ustaz itu juga mengatakan rakan-rakannya boleh mengundi sampai 10 kali. Ustaz tuuu.

Phantom Voters Di Kelantan


Ironinya, pengundi-pengundi hantu di Kelantan mengundi PAS dan ada yang menyerahkan dirinya kepada petugas-petugas PAS Kelantan. Baca laporan di bawah:

Itulah yang terjadi kepada apa yang didakwa oleh orang ramai sebagai pakatan Barisan Nasional (BN), polis dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk menggunakan pengundi hantu bagi memenangkan parti yang di ketuai Perdana Menteri itu.

Di Tanah Merah, seorang broker pengundi hantu awal pagi ini menyerahkan 28 kad pengenalan milik pengundi yang berdaftar di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Panau dan Kemahang kepada peguam PAS, Hisham Fauzi di Gual Ipoh.

Setelah disemak di dalam daftar pemilih, kesemua 23 pengundi tersebut sah berdaftar di DUN Bukit Panau dan lima lagi di DUN Kemahang dalam Parlimen Tanah Merah.

Broker yang dirahsiakan namanya ini membuat pengakuan bahawa 28 pengundi tersebut tidak berada di Tanah Merah tetapi menyerahkan kad pengenalan untuk orang lain mengundi bagi pihak mereka.

Ini adalah kes terawal yang diterima berhubung pengundi hantu yang dijangkakan berlaku secara meluas di Kelantan dan di Terengganu.

28 Kad pengenalan tersebut akan ditunjukan kepada pihak media antarabangsa dan tempatan.

Kesemua 28 orang pengundi itu telah didaftarkan oleh BN seawal tahun 2004 lagi.

Kedua-dua kerusi DUN tersebut telah dimenangi oleh PAS pada tahun 2004 manakala Parlimen Tanah Merah dimenangi oleh Barisan Nasional. (Sumber: Sheih) "

Mengapa pengundi-pengundi hantu di Kelantan menyerah diri ?? Mengapa pengundi-pengundi hantu di Kelantan mengundi PAS ?? Jawapannya.... Kita sedia maklum bahawa hati-hati manusia ini dipunyai oleh ALLAH. ALLAH lah yang berkuasa ke atas hati manusia. Siapalah kita nak mengubah hati manusia. Tuan Guru Nik Aziz dengan penuh rendah diri dan tawadhuk pergi direct sendiri memohon kepada ALLAH. TG Nik Aziz bercakap sendiri kepada ALLAH tentang kehinaan dirinya dan kerajaannya. TG Nik Aziz tunduk pada kehebatan ALLAH. TG Nik Aziz menangis mengenangkan bahawa dirinya hina lagi dina dihadapan ALLAH. TG Nik Aziz sudah tidak malu lagi pada orang ramai lalu menangis terisak-isak. TG Nik Aziz tidak malu lagi menyatakan isi hatinya kepada ALLAH. Gambar ini menjadi bukti :

http://www.tranungkite.net/v7/gambar/munajat2008a.jpg

sumber gambar

Sangat dramatik sekali. Gambar di atas cepat tersebar keseluruh pelusuk negara. Ia tersebar melalui friendster, myspace, blog-blog dan risalah-risalah. Munajat Tuan Guru Nik Aziz sebelum datangnya hari pengundian 8 Mac 2008 berserta gambar di atas menyebabkan hati dan jiwa manusia menjadi lunak lalu mengundi PAS terutama di negeri Kelantan. Allah memperkenankan luahan hati TG Nik Aziz. TG Nik Aziz menunjukkan contoh tauladan yang baik. Beliau sedikit pun tidak menunjukkan kekerasan kepada rakyat dan para pengundi.

Kambing Ust Harun Taib

Sekarang adakah anda dapat bezakan antara pendekatan TG Nik Aziz dan PAS Terangganu ?? Mana yang lebih berjaya ?? Mana yang lebih diredhai ALLAH ?? Jawapan ada pada anda. Sekarang kita kembali Pada Ust Harun Taib. Semua orang tahu Menteri Besar Terangganu, MB Datuk Ahmad Said pergi ke rumah Ust Harun Taib bukan sekadar beli kambing. Tak mungkinlah dalam negeri Terangganu hanya ust Harun Taib sahaja yang bela kambing boer. Tidak mungkin Terangganu sedaif itu. Malah penternak-penternak kambing negeri penulis amat mengkagumi kemajuan penternakan kambing boer di Terangganu. Sudahlah begitu, beli kambing boer 2 ekor sampai berjam-jam. Penjelasan ust Harun Taib seperti yang dilaporkan dikebanyakan media ialah "bahawa kunjungan MB Datuk Ahmad Said itu tak ada kena-mengena dengan soal politik, tapi semata-mata kerana kambing dan tiada yang lain melainkan kambing". Hey, pengikut taksub hang boleh lah hang menipu. Penulis percaya orang asli di Tampin tidak akan termakan dengan "bohong sunat" Ketua Dewan Ulamak ini.

Sebenarnya mereka sedang diskusi tentang "Unity Government". Cuma mereka buat dalam terang bukan dalam gelap macam Ust Nasarudin Mat Isa. MB Datuk Ahmad Said dan Ust Harun Taib "mengkambing hitamkan" jual beli 2 ekor kambing boer itu. Err kambing boer ni memang hitam ke ?? Muskil pulak hati den. Seperti yang anda, tuan-tuan dan puan-puan sedia maklum rundingan pusingan pertama "Unity Government" gagal. Jadi rundingan antara MB Datuk Ahmad Said dan Ust Harun Taib terbengkalai akibat konsesus politik Pakatan Rakyat diperingkat nasional.

TF 2010 bermula semula

Sekarang rundingan pusingan kedua sedang berjalan. Ust Harun Taib sedang 'test market'. Ia bermula persetujuan ust Harun Taib menubuhkan Pakatan Rakyat melalui R.O.S seperti yang terlapor dalam harakah cetak yang baru lalu(bulan Oktober). Ust Harun Taib nak lihat sendiri siapa pimpinan PAS yang terliur sangat dengan "Pakatan Rakyat". Ini bagi mengenal pasti siapa lagi yang perlu dibunuh karektornya seperti Husam dan "Team Erdogan"nya. Sumber dalaman yang dipercayai menyatakan bahawa ust Harun Taib masih rasa sangsi lagi dengan orang kepercayanya sendiri iaitu Ustaz Idris Ahmad, Ketua Penerangan PAS Pusat dan juga bekas setiausaha Majlis Syura. Tetapi baru-baru ini, Ust Idris ahmad berjaya melenyapkan kesangsiannya dengan menghentam teruk Prof. Abdul Aziz Bari. Beberapa individu lagi menggamit rasa sangsi ust Harun Taib antaranya Sallehudin Ayub, Mahfuz Omar dan Tuan Ibrahim Tuan Man. Diantara ketiga-tiga mereka, Tuan Ibrahim Tuan Man paling sukar untuk diraih kepercayanya. Ini kerana TG Nik Aziz adalah bapa saudara kepada Tuan Ibrahim Tuan Man. Tuan Ibrahim Tuan Man menjadi orang kepercayaan TG Nik Aziz berbanding naib-naib presiden PAS yang lain.

Untuk perancangan pusingan kedua bergabung dengan Umno kali ini atas nama "Islam". Bukan lagi atas nama "ketuanan Melayu". Rancangan ust Harun Taib ialah menghapuskan musuh dalam selimut. Ini telah terbukti berjaya bila penulis upahan MSO telah berjaya membunuh karektor Husam Musa. Bagi untuk memastikan plan dan agenda Task Force 2010 (TF2010) itu terus berjalan, ust Harun Taib sudah pun menjalankan strategi "test market"nya dengan mempersetujui terlebih dahulu usaha mendaftarkan "Pakatan Rakyat" tersebut. Respon pimpinan PAS Pusat yang beria-ia dengan pendaftran tersebut akan dikaji oleh ust Harun Taib. Lalu langkah-langkah perlu akan diambil oleh ust Harun Taib samada perlu dilancarkan pembunuhan karektor mereka seperti yang dilakukan oleh penulis upahan MSO kepada Husam Musa sebelum ini atau tindakan drastik diambil dengan menyingkirkan mereka diperingkat kawasan dan Dewan Harian PAS negeri seperti yang berlaku kepada YB Khalid Samad dan YB Saari Sungip. Ini semua bergantung atas budi bicara ust Harun Taib.

Muktamar Khas

Tetapi TG Nik Aziz berjaya memintas rancangan UG pusingan kedua ini. Tanpa melengahkan masa TG Nik Aziz mengeluarkan "WARNING" tentang tahap kemerbahayaan TF 2010 ini. TG Nik Aziz mengusulkan 'Muktamar Khas' bagi mengambil langkah-langkah perlu. Apakah pula strategi ust Harun Taib untuk situasi terkini setelah Mursyidul Amnya sendiri beria-ia benar dengan Pakatan Rakyat ?? Adakah perlu dilancarkan pembunuhan karektor TG Nik Aziz ?? Atau buat pertama kalinya perlu dilancarkan usaha-usaha untuk menyingkir terus TG Nik Aziz dari tahta Mursyidul Am PAS ?? Anda pula memilih yang mana ?? Harun Taib atau Nik Aziz ?? Sebelum itu, anda masih ingat lagi kepada Ust Ahmad Awang bekas Pesuruhjaya PAS negeri Perak ?? Pada muktamar PAS 2009 yang lalu, Ust Ahmad Awang telah mendedahkan bahawa seorang pimpinan tertinggi parti PAS telah memujuknya supaya bergabung terus dengan Umno bagi mendirikan kerajaan Melayu Islam di Perak. Adakah orang yang dimaksudkan itu ialah Ust Harun Taib ???

No comments: