Wednesday, October 28, 2009

Hasan Ali masihkah dikau ingat tentang hutangmu

oleh ali :

1] Ok kita terus pada point. Hasan Ali ada hutang tertunggak sebanyak RM200 ribu. Hutang dari kompeni dia, kompeni Akrab.

2] PRU-12 pun menjelang tiba. Hasan ali tahu hutang RM200 ribu itu boleh menghalangnya dari bertanding dalam PRU-12.

3] Tetapi dalam mesyuarat MTD(Majlis Tindakan DUN), Hasan Ali selalu menyebut dia akan jadi MB Selangor jika menang PRU nanti.

4] Nak tak nak, Hasan ali ke Kelantan minta bantuan Husam Musa. Husam kaya ?? Husam tidak kaya bai. Tetapi Husam dikenali sebagai pemimpin PAS yang banyak berkawan dengan rakan-rakan korporat yang simpati dengan PAS(baca: Islam).

5] Melalui rakan lama Husam, Hasan Ali berjaya meminjam RM200 ribu untuk membayar hutang peribadinya.

6] Husam sendiri memberi jaminan politik kepada rakan beliau bahawa Hasan Ali akan membayar hutangnya.

7] Husam semasa itu yakin Hasan Ali adalah seorang tokoh yang dipercayai. Husam percaya Hasan Ali harus diketengahkan dalam PAS dan Malaysia. PRU-12 hilang seri tanpa Hasan Ali. Begitulah kira-kiranya.

8] Setelah diketahui ramai, Hasan Ali sekarang menjawat sebagai ADUN Gombak Setia dan EXCO negeri Selangor. Jangkanya, Hasan Ali sudah berupaya membayar balik hutangnya.

9] Tetapi Hasan Ali masih tidak membayar hutangnya. Isa Samad betul.

Hasan Ali, dulu ekau berjanji nak bayar balik hutang. Ekau janji dengan Husam dan rakan dio. Mano poie janji manismu. Kenapa hari ini ekau mungkiri janji ?? Ekau nak jadi munafikkah, wahai calon Mentori Bosar UMNO ??

Wahai,Hasan Ali, sila nafikan janji khianat anda pada Husam dan hutang RM200 ribu itu ?? Anda berani ??!!

No comments: