Wednesday, February 17, 2010

Herman Samsudeen penipu BESAR? - Part 2

oleh ali :

Previously on Herman penipu "Part 1"

Salam satu Malaysia. Den tak tahu nak cakap apo pasal 'sahabat' kito ni. Apo kono dengan ekau ni jang. Nak kato jobo, umur dah tuo. Ok-ok. Ia bermula bilo den baca laporan Malaysiakini [link]. Alamak. Mamat ni mesti ado tokok tambah punya. Reputasi Herman dah lama tercalar. Den tengok laporan Malaysiakini tu pun macam perli-perli si mangkuk belanga nih. Ha Ha Ha. Alhamdulillah, akhirnya kebenaran terserlah juo. Laporan dari Harakahdelay opps, Harakahdaily berbeza dengan laporan Herman. Harakahdaily melaporkan TG Hadi mengarahkan anaknya terjun ke laut dan menyelamatkan mangsa lemas. Manakala laporan Herman di dalam blog peribadinya menyatakan TG Hadi terjun sendiri ke laut menyelamatkan mangsa lemas. Peh. Kalau ikut maksud tulisan si Herman la. Mari kita lihat perbezaan antara 2 laporan tersebut. Lepas tu den serahkan kembali kepada publik untuk menilai.

"Hari itu, lepas solat Asar, Tok Guru pergi mengail di pantai depan rumahnya. Tiba-tiba dia tengok orang sedang terkapai-kapai lemas. Dia terus suruh anaknya terjun ke laut dan dia bersama-sama menarik orang itu," cerita Haji Omar, Pengerusi Masjid Rusila, yang terletak di sebelah rumah Abdul Hadi.

Sekarang mari kita lihat laporan si Herman pulak.

Click for enlarge. Lihat perkataan yang dibulatkan. Pemimpin yang dimaksudkan ialah TG Hadi dan yang terjun ke laut menyelamatkan mangsa lemas ialah TG Hadi sendiri. Itu laporan Herman[link].

Famili TG Hadi selamatkan mangsa lemas itu betul dan kita berbangga dengan aksi tersebut. Tetapi fakta tetap fakta. Penilaian kita base on fact and figure. Jika faktanya ialah TG Hadi mengarahkan anaknya terjun ke laut menyelamatkan mangsa janganlah kita tokok tambah kata TG Hadi sendiri terjun ke laut selamatkan mangsa. Itu berbohong. Saling tak tumpah perbuatan itu dengan paper Utusan Malaysia. Kalau nak bikin propaganda pun agak-agak la bai. Jangan terlampau jobo. Rakyat Malaysia dah tak boleh nak diperbodohkan lagi. Hormatlah sikit intelek publik. Herman oh Herman. Apo nak jadi ni bai?


Video youtube yang memaparkan keluhuran budi TG Hadi dan familinya pada mangsa lemas pada hari kejadian.

No comments: