Thursday, February 18, 2010

Unity Government RETURNS

oleh ali :

Salam Kerajaan Perpaduang. Hari ni den cuba memantau internet Malaysia. Ha Ha Ha. Bukan apo den tertarik dengan satu laporan Utusan Malaysia [link]. Macam mana seorang Ulamak yang popular dengan Amanat Haji Hadi boleh kata UMNO tidak lagi menganggap agama dan politik sebagai 2 perkara yang berbeza. Hilang akal ko apo? Dulu dio yang cakap UMNO ni mengamalkan politik suku agama suku. UMNO pada tahun 1981 tak jauh beza dari UMNO 2010 bai.

KUALA LUMPUR 17 Feb. - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, UMNO kini melalui satu perubahan yang baik apabila parti itu tidak lagi menganggap agama dan politik sebagai dua perkara berbeza. Katanya, ia juga merupakan satu proses anjakan paradigma kepada UMNO."Oleh sebab itu, perbincangan mengenai perkara asas antara Pas dan UMNO terutama Islam amat penting," katanya ketika ditemuramah sebuah stesen televisyen dan disiarkan melalui blognya http://presidenpas.org.my hari ini.

Selidik dulu laporan Utusan

Sabar dulu bai. Itu sumber Utusan Malaysia. Utusan Malaysia tu suratkhabar rasmi UMNO macam paper Harakah. Utusan keluar tiap-tiap hari. Harakah keluar 2 kali seminggu. Itu je beza antara 2 paper tu. Utusan Malaysia ni macam Herman Samsudeen la. Kaya dengan tokok tambah, bohong dan kaki bodek. Itu sobab den seharian sampai ke malam tunggu press statement dari TG Hadi untuk nafikan atau counter laporan Utusan Malaysia yang kontroversi itu.

Malangnya tiada beb. Hadoihai. Apo nak jadi ni bai. Kalau den jadi TG Hadi, den akan buat kenyataan balas menafikan laporan Utusan itu dan mengatakan ia adalah fitnah dan kerja jahat UMNO semata-mata. In your dream lah Ali !!!

Penipu besar

Bila tiada kenyataan nafi dari TG Hadi, ini akan menimbulkan kembali polemik Kerajaan Perpaduang. Poyo betul lah. Selepas Mesyuarat Khas yang TG Nik Aziz nak buang Hasan Ali, Mustafa Ali dan Nasa Mat Isa, TG Hadi buat bold statement yang pintu rundingan sudah tertutup. Aik, hari ni TG Hadi sudah menghalalkan kembali rundingan dengan UMNO. Memang penipu. TG Hadi, bukan nak cakap bohong la, anda memang terhegeh-hegeh nak cuim UMNO.

Publisiti bantu mangsa lemas

Baru bantu selamatkan seorang mangsa lemas takkan dah jobo. Publik dah pandai asingkan topik lah. Bab ekau bantu selamatkan mangsa lemas tu memang kami kagum dan ucapkan tahniah. Tetapi bab kerjasama dengan UMNO, pliss la tolong jangan memangkuk belangakan publik. Jika anda, TG Hadi mengeksploitasikan sentimen simpati untuk up balik idea Unity Government setelah membantu menyelamatkan mangsa lemas, memang anda silap besar. Ini memang kes mengeksploitasikan publisiti murahan dengan cara yang kurang ajar dengan harapan orang Melayu (baca: para pengundi dan ahli PAS) termakan umpan anda. Boleh jalan daa.

Click for enlarge. Kartun Zunar ni memang best. Sapo tak paham tu memang gomar makan megi tongah malam buto.

Sumber Utusan

Manjang kono tipu la kito ni dengan 'Pemimpin Islam'. Youtube yang jadi rujukan Utusan Malaysia keluaran Terangganukini telah dimutekan pulak suaro eh. Apo nak jadi ni bai. Ado baiknya kito semuo dengar Youtube penjelasan Tulang Bosi mengenai clan PAS Ganu dengan Malaysiakini. Jangan tak dongar bai.

No comments: